ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ДЕФЕКТОЛОГІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • M. KONONOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185217

Ключові слова:

дефектолог, дидактичні принципи, навчання, принципи розвитку, професійний розвиток

Анотація

У статті висвітлено проблемні питання сутності основних принципів професійного розвитку майбутніх дефектологів та їх впливу на визначення стратегії і тактики професійно-педагогічної діяльності. Представлено основне розуміння поняття «принципи навчання». У результаті теоретичного дослідження проблеми визначено та розкрито принципи професійного розвитку майбутніх дефектологів: принцип науковості, принципи послідовності, наступності та систематичності, принцип актуальності знань і професійних умінь, принцип рольової перспективи, принцип паритетності, принцип діалогізації, принцип створення сприятливого середовища, принцип усвідомленої перспективи, принцип практичної спрямованості навчання.

Зазначено, що, як початкові педагогічні положення, дані принципи регулюють процес використання засобів, методів, прийомів і форм роботи та сприяють професійному розвитку майбутніх вчителів-дефектологів під час навчання у закладах вищої освіти. Підкреслюється, що перелік і формулювання принципів професійного розвитку майбутніх дефектологів не є вичерпними та завершеними.

Посилання

Hrynova, M. V. (2008). Samorehuliatsiia : navch.-metod. posib. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2013). Osoblyvosti orhanizatsii indyvidualnoi roboty studenta pry resursno-oriientovanomu navchanni u suchasnomu ahrarnomu koledzhi [Features of the organization of individual work of the student in resource- oriented study in the modern agrarian college]. Pedahohika A. S. Makarenka v polikulturnomu osvitnomu prostori : mater. mizhnar. nauk.-prakt. konf. Poltava: PNPU im. V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Malafiik, I. V. (2009). Dydaktyka. [Didactics: Teaching manual]. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Novopysmennyi, S. A. (2016). Formuvannia bazovykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv z osnov zdorovia u protsesi vyvchennia profesiino oriientovanykh dystsyplin [Formation of basic competences of future teachers on the basis of health in the process of studying professionally oriented disciplines]. (PhD diss.). Kirovohrad, KDPU imeni V. Vynnychenka [in Ukrainian].

Olefirenko, N. V. (2015). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do proektuvannia dydaktychnykh elektronnykh resursiv [Theoretical and methodical principles of the professional training of future primary school teachers to the design of didactic electronic resources]. (Extended abstract of D diss.). Kharkiv: KhNPU imeni H.S. Skovorody [in Ukrainian].

Opachko, M. V. (2013). Pryntsypy realizatsii tsilei dydaktychnoho menedzhmentu [Principles for implementing the goals of didactic management]. Kozubovska, I. V. (Ed.). Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 27, 135-138. Uzhhorod: Hoverla [in Ukrainian].

Tkachenko, A. V. (2014). Profesiinyi rozvytok i samorozvytok osobystosti v tvorchii spadshchyni A.S. Makarenka [Professional development and self-development of personality in the creative heritage of A.S. Makarenko]. (D diss.). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Yablonska, T. M. (2016). Kharakterystyka pryntsypu rolovoi perspektyvy yak providnoi idei modernizatsii pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv-filolohiv [Characteristics of the principle of role perspective as a leading idea of modernizing the pedagogical training of future teachers of philology]. Retrieved from http://intkonf.org/kandpedagog-nauk-yablonska-t-m-harakteristika-printsipu-rolovoyi- perspektivi-yak-providnoyi-ideyi modernizatsiyipedagogichnoyi-pidgotovki-maybutnih-uchiteliv-filologiv [in Ukrainian].

Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika. [Pedagogy]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-07

Номер

Розділ

Статті