КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ В УМОВАХ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Yu. POLOGOVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185280

Ключові слова:

профорієнтаційна компетентність, компоненти профорієнтаційної компетентності, діагностика, критерій, показник, рівень сформованості

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування профорієнтаційної компетентності майбутніх вчителів географії в умовах профільного навчання. Розкрито структуру профорієнтаційної компетентності майбутніх фахівців. На основі аналізу компонентної структури досліджуваної компетентності виділено мотиваційно-ціннісній, когнітивний, операційно-діяльнісний, емоційно-вольовий та оціночно-рефлексивний критерії її сформованості. На основі аналізу критеріального апарату  виділено 4 рівні сформованості профорієнтаційної компетентності у майбутніх вчителів географії – високий, середній, низький, початковий.

Посилання

Antoniuk, L. V. (2012). Kryterii ta rivni hotovnosti maibutnoho vchytelia do navchalno-doslidnytskoi diialnosti [Criteria and readiness levels of the future teacher for teaching and research activities]. Retrieved from file:///C:/Users/Admin/Downloads/ NiO_2012_8_3%20(2).pdf [in Ukrainian].

Biletska, H. A. (2014). Kryterii, pokaznyky y rivni sformovanosti pryrodnycho-naukovoi kompetentnosti [Criteria, Indicators, and Levels of Natural Science Competence of Prospective Ecologists]. Retrieved from http://pedagogicaljournal.luguniv.edu.ua/archive/2014/N2/articles/3/Biletska_ua.pdf [in Ukrainian].

Borodiienko, O. (2017). Kryterii, pokaznyky, rivni sformovanosti profesiinoi kompetentnosti kerivnykiv strukturnykh pidrozdiliv pidpryiemstv sfery zviazku [Criteria, indicators, levels of development of professional competence of heads of departments in communication companies]. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/707868/1/ Стаття20Бородієнко% 201.pdf [in Ukrainian].

Chumak, M. Ie. (2013). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizyky do proforiientatsiinoi roboty z uchniamy zahalnoosvitnoi shkoly v umovakh profilizatsii navchannia [Preparing future teachers of physics to professional work with pupils of secondary schools in profiling studies] Extended abstract of candidates thesis. Pereiaslav – Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Denysova, S. P. (2013). Komponenty formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly v umovakh pedahohichnoho koledzhu [Components of the professional competence of the future elementary school teacher]. Retrieved from http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=969 [in Ukrainian].

Kharlamenko, V. B. (2014). Diahnostyka sformovanosti proforiientatsiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia trudovoho navchannia [Diagnostics of the development of career guidance competence of the future teacher of labor education]. Retrieved from http://visn_ped.gnpu.edu.ua/Visnik%2014.pdf [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Ponomarova, N. O. (2017). Hotovnist vchytelia informatyky do proforiientatsiinoi roboty na IT-spetsialnosti yak pedahohichna problema [The readiness of future teacher of informatics to career guidance on it-specialty as a pedagogical problem]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia - Information technology and learning tools, 3 (59), 168-178 [in Ukrainian].

Zhykhorska, O. (2015). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti profesiinoi kompetentnosti navchalno-dopomizhnoho personalu vyshchoho navchalnoho zakladu [Criteria, indicators and levels of formed of professional competence of support staff of higher education institutions]. Retrieved from http://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/zhykhorska_o._criteria_indicators_and_levels_of_formed_of_professional_competence_of_support_staff_of_higher_education_institutions.pdf [in Ukrainian].

Zinchenko, V. P., & Kharlamenko, V. B. (2010). Formuvannia proforiientatsiinoi kompetentnosti pedahoha: teoriia i praktyka [Formation of professional orientation competence of the teacher: theory and practice]. Hlukhiv: RVV HNPU imeni im. O. Dovzhenka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-07

Номер

Розділ

Статті