ОБҐРУНТУВАННЯ ТА СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНОГО БЛОКУ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ЗАСТОСУВАННЯ ФІТНЕС-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • V. ZHAMARDIY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194639

Ключові слова:

змістово-організаційний блок, методична система, студенти, фізичне виховання, фітнес-технології

Анотація

Пропонується обґрунтування та структурування змістово-організаційного блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Визначено, що технологія формування змістово-організаційно блоку методичної системи залежить від комплексної дидактичної мети фітнес-технологій, які будуть обрані і запропоновані студентам як в освітньому процесі з фізичного виховання, так і в позанавчальній фізкультурно-оздоровчій діяльності. У комплексній дидактичній меті виокремлено основні цілі, завдання, сформовано зміст фітнес-технологій, де виділені відповідні елементи знань, умінь, навичок і компетентностей, якими мають оволодіти студенти. Під кожну мету сформовано зміст фітнес-технологій з їх теоретичними й практичними компонентами, структурою, видами зв’язку, способами та результатами функціонування різних процесів фізичної підготовки та створення фізкультурно-оздоровчого середовища. Досліджено, що для майбутніх педагогів важливим є високий рівень фізичної підготовленості та працездатності, уміння підтримувати засобами фізичних вправ розумову працездатність, бути здоровими, володіти вміннями і навичками застосування фітнес-технологій у життєдіяльності. З’ясовано, що освітній процес із фізичного виховання має будуватися так, щоб застосування фітнес-технологій надавало студентам можливість виробити власну лінію опанування знань, умінь, навичок, методів розвитку фізичних якостей, виробити відповідальність за власні результати фізкультурно-оздоровчої діяльності.

Посилання

Glazyrin, I. D. (2003). Osnovy dyferencijovanogo fizychnogo vyhovannja. [Fundamentals of differentiated physical education]. Cherkasy: Vidlunnja-Pljus [in Ukrainian].

Hryban, H. P. (2012a). Metodologichni aspekty rozvytku duhovnosti v fizychnomu vyhovanni studentiv Methodological aspects of the development of spirituality in the physical education of students. Visnyk Luganskogo nacionalnogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka (pedagogichni nauky) [Bulletin of Lugansk Taras Shevchenko National University (pedagogical sciences)], 19 (254), 115-120 [in Ukrainian].

Hryban, H. P. (2008). Teoretyko-metodologichni, social'ni ta psyhologo-pedagogichni aspekty duhovnogo rozvytku osobystosti studenta v galuzi fizychnogo vyhovannja i sportu [Theoretical-methodological, social and psychological-pedagogical aspects of the spiritual development of the student's personality in the field of physical education and sports]: nauk.-metod. rozrobky dlja stud., vykl. kafedr fiz. vyh. ta treneriv. Zhytomyr: DAEU [in Ukrainian].

Hryban, H. P. (2012b). Fizychne vykhovannia studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia. [Physical education of students of agrarian higher educational institutions: a monograph]. Zhytomyr: Ruta [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu. (1997). Dyferencijovanyj pidhid u fizychnomu vyhovanni students'koji molodi [Optymizacija procesu fizychnogo vyhovannja v systemi osvity]. Differentiated approach in physical education of student youth [Optimization of the process of physical education in the education system] (pp. 30-31). Ternopil [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu. (2008a). Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija. T. 1. Zahalni osnovy teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia. [Theory and method of physical education. Vol. 1. General principles of the theory and methods of physical education]. Kyiv: Olimp. l-ra [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu. (2008b). Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija. T. 2. Metodyka fizychnoho vykhovannia riznykh hrup naselennia. [Theory and method of physical education. Vol. 2. Methods of physical education of different population groups]. Kyiv: Olimp. l-ra [in Ukrainian].

Kuznietsova, O. T. (2018). Ozdorovchi tekhnolohii u fizychnomu vykhovani studentiv: teoriia, metodyka, praktyka: monohrafiia. [Wellness technologies in physical education of students: theory, technique, practice: monograph]. Rivne: Volyn. Oberehy [in Ukrainian].

Novyckyj, Ju. V. (1997). Organyzacyonno-metodycheskyj podhod v yndyvydualyzacyy processa fyzycheskogo vospytanyja studentov [Organizational and methodological approach to individualizing the process of physical education of students]. (PhD diss.). Kiev [in Russian].

Pichugin, M. F. (2010). Fizychne vyhovannja [Physical education]: navch. posibnyk. Zhytomyr: ZhVI NAU [in Ukrainian].

Prysjazhnjuk, S. I. (2008). Fizychne vyhovannja [Physical education]: navch. posibnyk. Kyiv: Centr navchal'noji literatury [in Ukrainian].

Zhamardiy, V. O., Donchenko, V. I., Yemets, A. V., & Skrinnik, Y. O. (2019). Physical development by means of fitness technologies as one of general aspects of student’s health. Wiadomości Lekarskie, LXXII, 5, II, 1074-1078.

Zhamardiy, V., Shkola, O., Bezpaliy, S., Kalynovskyi, B., Vasylenko, O., Ivanochko, I., … Prontenko, K. (2019). Modern fitness technologies in the physical education of students. Revista Dilemas Contemporáneos : Educación, Política y Valores]. Año : VII, Número : Edición Especial, Artículo no. : 81. Período : Noviembre.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті