МИХАЙЛО ГОРДІЄНКО – ЗАНОВО ВІДКРИТА ПОСТАТЬ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЦІ

Автор(и)

  • N. PYVOVAR
  • Y. KRYVONOS

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194867

Ключові слова:

педагогічний спадок, Михайло Гордієнко, діти-сироти, безпритульність, спеціальний дитячий будинок, управління, трудове виховання

Анотація

Стаття написана в контексті актуального нині пошуку, вивчення й оприлюднення передового педагогічного досвіду маловідомих вчителів, майстрів педагогічної праці, який би послугував у розв’язанні аналогічних  проблем виховання дітей-сиріт, але у зовсім нових соціально-економічних умовах. Присвячена педагогічному спадку Михайла Гордієнка – директора Охтирського спеціального дитячого будинку №1 для сиріт загиблих фронтовиків та партизанів.

Посилання

Kryvych, O. (2016). Orhanizatsiino-metodychni zasady diialnosti Okhtyrskoho dytiachoho mistechka imeni M. O. Skrypnyka yak vykhovnoho zakladu innovatsiinoho typu (20-ti roky XX stolittia) [Organizational and methodological foundations of the activity of Okhtyr Children's Village named after MA Skrypnyk as an educational institution of innovative type (20-ies of the XX century)]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 17, 96-102 [in Ukrainian].

Krynytska L. (2019). Dochky i synochky, abo Zhyttia za Pifahorom: «Berezhit slozy svoikh ditei, aby vony mohly plakaty na Vashii mohyli!». (Istoriia dytiachoho budynku – istoriia samoi Okhtyrky) [Daughters and sons, or Life after Pythagoras: "Keep the tears of your children that they may weep on your grave!" (The story of the orphanage is the story of Okhtyrka itself)]: dokumentalna povist-ese. Kharkiv: Fakt [in Ukrainian].

Pavlenko, A. (1998). Nas vodyla molodist... [We were led by youth ...]. Prapor peremohy [Victory flag]: Okhtyrska miskraionna hazeta, 9 trav. [in Ukrainian].

Shtan, O. O. (2017). Okhtyrskyi Sviato-Troitskyi cholovichyi monastyr yak oseredok dytiachoho vykhovannia u 1920-1930 rr. [Okhtyr Holy Trinity Monastery as the center of children's education in 1920-1930.]. Pedahohika v systemi humanitarnoho znannia [Pedagogy in the system of humanitarian knowledge]. III Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 24-27). Kherson: Helvetyka. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/24sept2017/7.pdf [in Ukrainian].

Skilky ditei v Ukraini ye syrotamy: statystyka usynovlennia [How many children in Ukraine are orphans: adoption statistics]. (2019). Rukh reform [The reform movement], 4 veres. Retrieved from https://reformation.r500.ua/analytics/skilky-ditei-v-ukraini-ie-syrotamy-statystyka-usynovlennia/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті