ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ- ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ ФІТНЕСУ

Автор(и)

  • V. ZHAMARDIY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.21.206052

Ключові слова:

адаптація, вікові особливості, навчально-тренувальна діяльність, студенти- першокурсники, фізичне виховання, фітнес, фітнес-технології

Анотація

Розглядається проблема соціально-психологічної адаптації студентів-першокурсників до навчально-тренувальної діяльності з використанням засобів фітнесу. З’ясовано, що поняття соціально-психологічної адаптації можна розглядати як процес пристосування студентів- першокурсників до нових умов навчально-тренувальної діяльності у закладі вищої педагогічної освіти, входження у фізкультурно-освітнє середовище, засвоєння його норм, вироблення моделі поведінки та навчально-тренувальної діяльності. Визначено, що соціально-психологічна адаптація студентів-першокурсників на початкових етапах навчально-тренувальної діяльності обумовлена рядом закономірних особливостей і характеризується великим обсягом матеріалу, високою самостійністю і відповідальністю. Найбільші складнощі полягають у зміні соціальної позиції студентів-першокурсників під час переходу зі шкільного соціуму, методів і засобів навчально- тренувальної діяльності, взаємозв’язків, відносин і стереотипів поведінки. Доведено, що одним із найбільш ефективних організаційних механізмів забезпечення успішної адаптації студентів- першокурсників до навчально-тренувальної діяльності з використанням засобів фітнесу є соціально-психологічна адаптація, яка об’єднує зусилля викладачів із фізичного виховання. Основними формами навчально-тренувальної діяльності мають стати тренінги, круглі столи, залучення студентів-першокурсників до активної навчально-тренувальної та змагальної діяльності під час навчання у закладі вищої педагогічної освіти.

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2011). Filosofiia i metodolohiia rozvytku vyshchoi osvity Ukrainy v konteksti yevrointehratsiinykh protsesiv: monohrafiia [Philosophy and methodology of higher education development in Ukraine in the context of european integration processes: monograph]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Biletska, V. V. (2013). Fizychne vykhovannia. Ozdorovchyi fitnes: praktykum [Physical Education. Health Fitness: Workshop]. Kyiv: NAU [in Ukrainian].

Bokhonkova, Yu. O. (2011). Sotsialno-psykholohichna adaptatsiia pershokursnykiv do umov vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia [Socio-psychological adaptation of freshmen to the conditions of higher educational institutions: a monograph]. Luhansk [in Ukrainian].

Brooks, G. A. (1984). Exercise Rhysiology: Human Bioenergetics and its Applications. New York: Wiley.

Bulatova, M. M. (2007). Fitnes i dvigatelnaya aktivnost: problemyi i puti resheniya [Fitness and motor activity: problems and solutions]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu [Theory and methodology of physical vihovannya і sports], 1, 3-7 [in Russian].

Carter, J. E. L. (1982). Somatotypes of Monreal Olympic athletes. NewYork: Karger.

Grigorev, V. I. (2006). Stratehyia formyrovanyia fytnes-yndustryy: monohrafyia [Strategy for the formation of the fitness industry: a monograph]. Sankt-Peterburg: Izd-vo SPbGUEF [in Russian].

Heckhausen, H. (1969). Forderung der Lernmotivierung und der Intellektuellen Tuchtigkeiten. In H. Koth. Regelung und Lernen. Stuttgart.

Ivashchenko, L. Ya. (2008). Programmirovanie zanyatiy ozdorovitelnyim fitnesom [Programming of classes with health-improving fitness]. Kiev: Naukovyi svit [in Russian].

Kanishevs’kyy, S. M. (1997). Naukovo-metodychni ta orhanizatsiyni osnovy fizychnoho samoudoskonalennya studentstva [Methodological and organizational bases of physical self-improvement students]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Kibalnyk, O. Ya. (2007). Ozdorovchi tekhnolohii dlia pidvyshchennia rukhovoi aktyvnosti pidlitkiv [Health-improving technologies for improving motor activity of adolescents]. Teoriia ta metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu [Theory and methods of physical education and sports], 4, 63-66 [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu. (2010). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in the physical culture of different groups of the population]. Kyiv: Olimp. l-ra [in Ukrainian].

Levkivska, H. P. (2001). Adaptatsiia pershokursnykiv v umovakh vyshchoho zakladu osvity [Adaptation of freshmen in the conditions of a higher educational institution]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Machynska, N. I. (2012). Suchasni formy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli [Modern forms of organization of educational process in high school]. Lviv: Lviv derzh. un-t vnutr. sprav [in Ukrainian].

Plotnikova, O. V. (2001). Vazhlyvist vyvchennia indyvidualnykh osoblyvostei pershokursnykiv u period dydaktychnoi adaptatsii [The importance of studying the individual characteristics of the first-year students in the period of didactic adaptation]. Ridna shkola [Native school], 10, 62-64 [in Ukrainian].

Prysyazhnyuk, S. I. (2008). Fizychne vykhovannya [Physical education]. Kyiv: Tsentr navchalnoyi literatury [in Ukrainian].

Saykina, E. G. (2009). Fitnes v sisteme doshkolnogo i shkolnogo fizkulturnogo obrazovaniya [Fitness in the system of preschool and school physical education] (PhD diss.). Sankt-Peterburg [in Russian].

Sushchenko, O. H. (2010). Teoretychni y praktychni osnovy modeliuvannia pedahohichnoho protsesu [Teoretychni y praktychni osnovy modeliuvannia pedahohichnoho protsesu]. Luhansk: DZ “LNU imeni Tarasa Shevchenka” [in Ukrainian].

Tomenko, O. A. (2012). Nespetsialna fizkulturna osvita uchnivskoi molodi : teoriia i metodolohiia [Non-specific physical education of students: theory and methodology]. Sumy: MakDen [in Ukrainian].

Usatova, I. A. (2014). Suchasni fitnes-tekhnolohii, yak zasib vykonannia zavdan z fizychnoho vykhovannia dlia studentiv z porushenniam u stani zdorovia [Modern fitness technology as a means of performing physical education tasks for students with a disorderly condition]. Cherkasy: ChNU imeni Bohdana Khmelnytskoho [in Ukrainian].

Zhydenko, A. O. (2012). Orhanizatsiia zdorov’iazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Organization of healthcare-saving educational environment in higher educational institutions]. Chernihiv: ChNPU im. T.H. Shevchenka [in Ukrainian].

Zaviiska, V. M. (2015). Zastosuvannia suchasnykh ozdorovchykh tekhnolohii u navchalno–vykhovnomu protsesi fizychnoho vykhovannia (dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv III–IV rivniv akredytatsii) [Application of modern health- improving technologies in the educational process of physical education (for students of higher educational institutions of III-IV accreditation levels)]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi komertsiinoi akademii [in Ukrainian].

Zynchenko, V. B. (2011). Fytnes-tekhnolohyy v fyzycheskom vospytanyy [Fitness technology in physical education]. Kiev: NAU [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-09

Номер

Розділ

Статті