УПРАВЛІНСЬКА КОМПОНЕНТА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦЯ В ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ

Автор(и)

  • O. KONDUR

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.21.206064

Ключові слова:

освітня реформа, професійна компетентність, управлінська компетентність, заклад освіти, викладач

Анотація

Суспільні трансформації породжують нові тенденції в управлінських процесах, які проектуються на освітню систему. Тому вітчизняна освітня реформа посилила вимоги до змісту та якості формування професійної компетентності спеціалістів у галузі освіти,  визначила необхідність модернізації їх організаційних та управлінських якостей. Це необхідно враховувати при підготовці педагогічних кадрів, а саме: доповнити зміст педагогічної освіти сучасним освітнім менеджментом.     Фахівець     повинен     чітко     усвідомити,     що     поняття     «управління»     та «відповідальність»     еквівалентні.     Запропоновано     метод     оцінювання     рівня     управлінської компетентності викладача.

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2000). Priorytety rozvytku osvity ХХІ st. [Пріоритети розвитку освіти ХХІ ст.]. Іn Aktualni filosofski ta kulturolohichni problemy suchasnosti [Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності] (pp. 3-11). Kyiv: Znannia Ukrainy [in Ukrainian].

Horban, H. O. (2012). Pryiniattia upravlinskykh rishen u sotsialnykh systemakh: sotsialno-psykholohichnyi aspekt [Прийняття управлінських рішень у соціальних системах: соціально-психологічний аспект]. Zaporizhzhia: KPU [in Ukrainian].

Karamushka, L. (2004). Psykholohiia osvitnoho menezhmentu [Психологія освітнього менежменту]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola”. (2017). [Концепція «Нова українська школа»]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola [in Ukrainian].

Kremen, V. H., Pazynich, S. M., & Ponomarov, O. S. (2008). Filosofiia upravlinnia [Філософія управління] (2nd еd.). Kharkiv: NTU “KhPI” [in Ukrainian].

Ostroverkhova, N. M. & Danylenko, L. I. (1999). Efektyvnist upravlinnia zahalnoositnoiu shkoloiu: sotsialno-pedahohichnyi aspect [Ефективність управління загальноосітньою школою: соціально-педагогічний аспект]. Kyiv: Shkoliar [in Ukrainian].

Ponomarov, O. S. (2011). Filosofiia spilkuvannia v konteksti kultury sotsialnoho upravlinnia [Філософія спілкування в контексті культури соціального управління]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika [Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія], 1, 23-30 [in Ukrainian].

Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost' v sovremennom obshchestve: vyyavlenie, razvitie i realizatsiya [Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация]. Moskva: Kogito-Tsentr [in Russian].

Verkhovna Rada Ukrainy. (2017). Pro osvitu [Про освіту] : Zakon Ukrainy. 5 veres. № 2145-VIII. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page4 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-09

Номер

Розділ

Статті