МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • O. KAZACHINER

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209785

Ключові слова:

розвиток інклюзивної компетентності вчителів, учитель філологічних дисциплін, методологічні підходи, системний підхід, андрагогічний підхід, гуманістичний підхід, аксіологічний підхід, акмеологічний підхід, суб’єктний підхід, компетентнісний підхід, командний підхід

Анотація

Розглянуто методологічний концепт розвитку інклюзивної компетентності вчителів філологічних дисциплін у системі післядипломної освіти. Викладено перелік методологічних підходів, на яких ґрунтується розроблена організаційно-педагогічна модель розвитку інклюзивної компетентності вчителів мов і літератури. Подано короткий зміст загальнонаукових та конкретно- наукових методологічних підходів з урахуванням специфіки даної категорії слухачів.

Посилання

Vitvytska, S. S. (2012). Akmeolohichnyi pidkhid do pedahohichnoi pidhotovky mahistriv osvity. Intelektualna ta tvorcha obdarovanist: spilne ta vidminne (pp. 114-119). Kyiv: Informatsiini systemy [in Ukrainian].

Ippolitova, N. V. (2009). Vzaimosviaz poniatii «metodologiia» i «metodologicheskii podkhod». Vestnik Iuzhno-Uralskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriia Obrazovanie. Pedagogicheskie nauki, № 13 (46), 9-15 [in Russian].

Kovrihina, L. M. (2015). Formuvannia hotovnosti pedahoha do roboty z ditmy z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu klasi. In O. E. Zhosan (Ed.), Idei humannoi pedahohiky ta suchasna systema inkliuzyvnoho navchannia (pp. 200-205). Kirovohrad: Ekskliuzyv-system [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A., Danilavichiutie, E. A., & Lytovchenko, S. V. (2012). Profesiine spivrobitnytstvo v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Kraevskii, V. V., & Berezhnova, E. V. (2006). Metodologiia pedagogiki: novyi etap. Moskva: Akademiia [in Russian].

Kremen, V. (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Nikolaiesku, I. (2012). Akmeolohichnyi pidkhid do rozvytku profesiinoho imidzhu suchasnoho pedahoha v systemi pisliadyplomnoi osvity. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 5, 1, 245-251 [in Ukrainian].

Pasichnyk, V. V., & Shestakevych, T. V. Strukturne modeliuvannia protsesiv inkliuzyvnoho navchannia osib z osoblyvymy potrebamy Retrieved from http://science.lp.edu.ua/sites/default/files/Papers/22_168.pdf [in Ukrainian].

Protasova, N. H. (2000). Teoretychni osnovy navchannia derzhavnykh sluzhbovtsiv u systemi pidhotovky ta pidvyshchennia kvalifikatsii. Kyiv: Vyd-vo UADU [in Ukrainian].

Sadovskyi, V. N. (1974). Osnovanyia obshchei teoryy system. Moskva: Nauka [in Russian].

Semenoh, O. M. (2005). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury. Sumy: VVP «Mriia-1» [in Ukrainian].

Sliusarenko, N., & Kulbatska, M. Sub’iekt-sub’iektnyi pidkhid do orhanizatsii pedahohichnoho protsesu. Retrieved from http://ddpu.drohobych.net/pedagogics/arhiv/33_1_2015/25.pdf [in Ukrainian].

Smyrnova, M. Ye. Andrahohichni osnovy navchannia pedahohichnykh pratsivnykiv u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii. Retrieved from http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp11/1/Smirnova.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-22

Номер

Розділ

Статті