ІНКЛЮЗИВНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ

Автор(и)

  • V. BARBINOV
  • A. BARBINOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223168

Ключові слова:

майстер виробничого навчання, соціально-педагогічна компетентність, заклад професійної (професійно-технічної) освіти, інклюзія, освітнє середовище

Анотація

У статті наголошується на важливості розвитку соціально-педагогічної компетентності майстра виробничого навчання закладу професійної (професійно-технічної) освіти.  Здійснено аналіз останніх праць з досліджуваної теми. З’ясовано організаційні передумови впровадження інклюзивної освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Встановлено, що соціально-педагогічна компетентність –  це комплексне індивідуально-особистісне новоутворення, що відображає досягнення, рівень сформованості знань та умінь педагога конструювати відносини з оточуючими людьми в міжособистісних стосунках професійної сфери з урахуванням методологічної, світоглядної, духовної, моральної, інформаційної культури.

З позицій соціологічного та компетентнісного підходу соціально-педагогічну компетентність виокремлено як складову професійної компетентості майстра виробничого навчання.

Посилання

Babenko, L. (2010). Zmist ta struktura hotovnosti vchytelia ukrainskoi filolohii do profesiinoho samovdoskonalennia [The content and structure of readiness of a teacher of Ukrainian philology for professional self-improvement]. Visnyk Cherkaskoho universytetu [Bulletin of Cherkasy University], 176, 16-21 [in Ukrainian].

Khozratkulova, I. A. (2010). Problemy vprovadzhennia inkliuzyvnoho ta intehrovanoho navchannia u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Problems of implementation of inclusive and integrated education in secondary schools]. In Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu im. V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Psykholohichni nauky [Scientific Bulletin of Nikolaev State University. VO Sukhomlinsky. Series: Psychological Sciences]: zb. nauk. prats (Vol. 2, is. 5, pp. 279-284). Mykolaiv: MDU im. V. O. Sukhomlynskoho [in Ukrainian].

Lukas, D., & Vasylchenko, O. (2000). Etychni pryntsypy ta tsinnosti sotsialnoi roboty [Ethical principles and values of social work]. In V. Poltavets (Ed.), Sotsialna robota v Ukraini: pershi kroky [Social work in Ukraine: first steps] (pp. 29-45). Kyiv [in Ukrainian].

Pashchenko, O. V., Hrytsenok, I. A., & Sofii, N. Z. (2012). Inkliuzyvna osvita v umovakh profesiino-tekhnichnoho navchalnoho zakladu [Inclusive education in a vocational school]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: Art Ekonomi [in Ukrainian].

Petrochko, Zh. V. (2008). Kompetentnist pryiomnykh batkiv ta batkiv-vykhovateliv: osoblyvosti, komponenty, pokaznyky [Competence of foster parents and foster parents: features, components, indicators]. Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky [Pedagogy and psychology of creative personality formation: problems and searches], 50, 310-317 [in Ukrainian].

Vasylieva, K. (2011). Problema formuvannia hotovnosti zahalnoosvitnikh shkil do inkliuzyvnoi osvity [The problem of forming the readiness of secondary schools for inclusive education]. In Pedahohika zdorovia [Health education]: zbirnyk naukovykh prats Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 257-262). Kharkiv: KhNPU im. H. S. Skovorody [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті