ЕФЕКТИВНІ СТРАТЕГІЇ ВИКЛАДАННЯ ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • V. ISCHENKO
  • Yu. DZEKUN
  • O. KONONENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223211

Ключові слова:

стратегія «Вчимося разом», навчальні матеріали, метод кейсів, презентація, ділова кореспонденція

Анотація

У статті розглядаються нові підходи до викладання ділової англійської мови у немовних закладах вищої освіти. Автори пропонують приклад застосування стратегії «Вчимося разом», яка передбачає інтегроване вивчення спеціальних дисциплін та іноземної мови. Така стратегія була започаткована викладачами в США та довела свою ефективність. У Полтавському університеті економіки і торгівлі викладачі кафедри ділової іноземної мови протягом 20 років використовують такий підхід до викладання. Протягом цього періоду були розроблені курси «Мова маркетингу», «Мова управління», «Мова міжнародної економіки», «Мова управління людськими ресурсами», «Мова інформаційних систем в менеджменті», «Мова транснаціональних компаній», «Мова математики», «Мова статистики»,  «Мова інформатики», «Мова комп’ютерних наук».

Викладання ділової англійської мови для дорослих студентів вимагає дедалі ефективніших навчальних матеріалів. Тематичні дослідження, що використовуються на занятті з іноземної мови, дають можливість широко практикувати навички говоріння та письма на основі матеріалів, що є складними та актуальними для студентів, що вивчають бізнес. Одна з можливих методологій ведення кейсів при викладанні мови включає такі етапи: 1) читання кейсу, 2) обговорення ситуації в компанії, 3) аналіз та обговорення кількісних даних, 4) заповнення інформаційних прогалин та висунення гіпотез , 5) обговорення слабких сторін та загроз, 6) представлення цілей компанії, 7) представлення альтернативних рішень проблеми, 8) обговорення рішень, їх порівняння та вибір найкращого, 9) представлення плану В, 10) підготовка плану дій, розподіл завдань та встановлення термінів. Перший крок включає читання, інші розвивають мовленнєві навички - студенти викладають свої думки, критикують, висловлюють свою думку та ведуть переговори. Досвід показав, що застосування цієї стратегії поглиблює знання студентів та спеціальних дисциплін, сприяє засвоєнню термінології, а також підвищує мотивацію студентів до вивчення як фахових предметів, так і іноземних мов.

Посилання

Andrea B. Geffer. Business English: a complete guide to developing an effective business writing style / Andrea B. Geffer – Barron's Educational Series, 2004. – 368 р.

Archer J. The Fourth Estate / J. Archer – Glasgow: Caledonian International Book Manufacturing Ltd, 1997. – 551 p.

Cateora P.R. International Marketing / P.R. Cateora – Boston, Massachusets: Irwin / McGrow-Hill, 1996. – 772 p.

Buysse, V., Sparkman, K. L., Wesley, P. W. Communities of practice: Connecting what we know with what we do. Exceptional children, 69(3). – 2003. – p. 263-277.

Davies, Paul, Pearse, Eric. Success In English Teaching, Oxford Handbooks for Language Teachers / Davies, Paul, Pearse, Eric – Oxford University Press, 2000. – 276 p.

Easton, L. B. The 5 Habits of Effective PLCs. Journal of Staff Development, 36(6). –2015. – p. 24-34.

Golde, C. M., Pribbenow D. A. Understanding Faculty Involvement in Residential Learning Communities / Golde, C. M., D. A. Pribbenow // Journal of College Student Development. – 2000. – № 41(1). – p. 27-40.

Kotler P., Armstrong G. Principles of Marketing / P.Kotler, G. Armstrong – New Jersey: Prentice Hall, 2001. – 523 p.

Mitchell, C., Sackney, L. Building capacity for a learning community. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, 19. – 2005. – p. 394-398.

Wood, D. R. Professional learning communities: Teachers, knowledge, and knowing. Theory into Practice, 46(4). – 2007. – p. 281-290.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті