ВИЗНАЧЕННЯ БАЗОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

  • K. YUDINA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223347

Ключові слова:

базові компетентності, ключові компетентності, студенти, стоматологи, ЗВО України, компетентність, компетенції, навчальний процес, компетентнісний підхід

Анотація

У статті проаналізовано, обґрунтовано та визначено основні базові компетентності студентів стоматологів та розглянуто процес їхнього розвитку в ЗВО України. Зроблено висновок, що поняття “компетентність” досі не має чіткого розуміння в міжнародній науковій спільноті. Дослідники підходять до компетентності з різних точок зору: готовність до діяльності; сукупність ключових, базових умінь; здатність діяти на основі власних знань та досвіду; коло питань, у яких людина добре обізнана. Автор розглядає компетентність у контексті освоєння того чи іншого виду діяльності, виступаючи у ролі готовності і мотивації до розв’язання проблем і реалізовуватися у досягненні успіху.

Посилання

Association for Talent Development. Retrieved from https://goo.gl/cjRDUy.

Haluzevyi standart vyshchoi osvity [Industry standard of higher education]. Osvitno-profesiina prohrama pidhotovky spetsialista za spetsialnistiu. Retrieved from https://testcentr.org.ua/standards/7.110101%20medicine%20(tp).pdf [in Ukrainian].

Khutorskoi, A. V. (2003). Kliuchevye kompetentcii kak komponent lichnostnoorientirovannoi paradigmy obrazovaniia [Key competencies as a component of a personality-oriented education paradigm]. Narodnoe obrazovanie [Public education], 2, 58-64 [in Russian].

Kokovska, O. V., Mishchenko, I. V., Pavlenko, H. P., & Yudina, K. Ye. (2018). Profesiina kompetentnist naukovo-pedahohichnoho pratsivnyka yak vazhlyva skladova yakosti vyshchoi medychnoi osvity [Professional competence of a research and pedagogical worker as an important component of the quality of higher medical education]. In Aktualni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Current issues of quality control of education in higher medical educational institutions]: materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu (pp. 125-127). Poltava [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2007). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu v osviti Yevropeiskoho Soiuzu [Development of the competence approach in education of the European Union]. Shliakh osvity [The path of education], 1, 16-21 [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]: Biblioteka z osvitnoi polityky. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty [Development of a competency approach: strategic guidelines of the international community]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives] (pp. 6-15). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Onopriienko, O. (2007). Kontseptualni zasady kompetentnisnoho pidkhodu v suchasnii osviti [Conceptual bases of the competence approach in modern education]. Shliakh osvity [The path of education], 4, 32-37 [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2004). Teoriia ta praktyka poslidovnoi realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v dosvidi zarubizhnykh krain [Theory and practice of consistent implementation of the competence approach in the experience of foreign countries]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives] (pp. 15-25). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Selevko, G. (2004). Kompetentnosti i ikh klassifikatciia [Competencies and their classification]. Narodnoe obrazovanie [Public education], 4, 138-143 [in Russian].

Yudina, K. Ye., Mishchenko, I. V., & Zhukova, M. Yu. [et al]. (2018). Formuvannia profesiinykh kompetentsii studentiv stomatolohichnoho fakultetu vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv yak komponent yakosti osvity [Formation of professional competencies of students of the dental faculty of higher medical educational institutions as a component of the quality of education]. In Aktualni pytannia kontroliu yakosti osvity u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Current issues of quality control of education in higher medical educational institutions]: materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu (pp. 258-259). Poltava [in Ukrainian].

Zimniaia, I. A. (2003). Kliuchevye kompetentcii – novaia paradigma rezultata obrazovaniia [Key competencies – a new paradigm of educational outcomes]. Vysshee obrazovanie segodnia [Higher education today], 5, 34-42 [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті