ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «АПТЕЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ЛІКІВ» В УМОВАХ КАРАНТИНУ В НАЦІОНАЛЬНОМУ ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • T. YARNYKH
  • O. DANKEVYCH
  • O. RUKHMAKOVA
  • O. KOTENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223348

Ключові слова:

карантин, дистанційна освіта, методичний підхід, навчальний процес, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

За текстом статті представлено основні принципи роботи науково-педагогічних працівників кафедри технології ліків Національного фармацевтичного університету в умовах карантину на прикладі викладання дисципліни «Аптечна технологія ліків». Показано, що освітній процес реалізовувався шляхом використання технологій дистанційного навчання на базі платформи Moodle. Необхідною складовою забезпечення якості освіти при цьому стала розробка індивідуального методичного підходу до дистанційного викладання шляхом постійного моніторингу усіх методичних показників, їх коригування і удосконалення.

Робота у дистанційному форматі, перш за все, зумовила необхідність адаптування і створення детальних критеріїв оцінювання кожного типу завдань, оскільки викладачі відмовилися від використання рутинних питань на відтворення інформації, що змінило структуру і наповнення кожного заняття. Під час занять і самостійної роботи здобувачів вищої освіти викладачі застосовували різні види активності, залежно від синхронного чи асинхронного характеру спілкування. Наприклад, під час он-лайн занять обговорювалися проблемні питання чи ситуаційні завдання, а при підготовці до них здобувачам пропонувалося виконання індивідуальних письмових завдань. Досить ефективною виявилася робота саме із ситуаційними завданнями. Кожен здобувач вищої освіти отримував завдання з відповіддю, в якій викладач навмисно заклав певні помилки. Завдання виконували у форумі, де здобувач викладав своє індивідуальне завдання і виправлення. Інші учасники групи ознайомлювалися із вказаними правками і могли дописати власні доповнення.

Варто відмітити, що вимоги до якості виконання індивідуальних завдань вимагали від здобувачів вищої освіти додаткових зусиль і більшість із них потребували допомоги викладача або обговорення своїх питань у групі, тому затребуваними стали поточні консультації з дисципліни.

Усі викладені у даній роботі напрацювання науково-педагогічних працівників кафедри технології ліків будуть використані у подальшому при створенні методичних рекомендації щодо розробки і впровадження педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій при дистанційному вивченні дисципліни «Аптечна технологія ліків».

Посилання

Adjusting your study habits during COVID. We’ll get through this together. ai.umich.edu. Available at: https://ai.umich.edu/wp-content/uploads/2020/03/student-disruption.pdf?fbclid=IwAR2lc-tP9842yFWbd_700ITsE14JuinKHG9Jz-FTsKnoLx8QniM-gHiYEXI.

Free and Discounted Ed Tech Tools for Online Learning During the Coronavirus Pandemic. campustechnology.com. Available at: https://campustechnology.com/Articles/2020/03/16/Free-and-Discounted-Ed-Tech-Tools-for-Online-Learning-During-the-Coronavirus-Pandemic.aspx?fbclid=IwAR3uM7IGrSEGLhEY7uPWYjP5B4foUfrsi7JBy7JbvGpwTlyM9aKodDILMIE&Page=2.

In-depth Guide: using Zoom to teach online class sessions. harvard.service-now.com. Available at: https://harvard.service-now.com/ithelp?id=kb_article&sys_id=4c3290f6db5b845430ed1dca4896197f&fbclid=IwAR2oBP5DSxrcMQGMqavf2NCLvDYglhuuDjP26_s-NdxjNjH0pxg0Q3zCrXw.

Kotvitska, A. A., Ovakimian, O. S., Volkova, A. V. (2020). Osoblyvosti orhanizatsii navchannia v umovakh zahalnonatsionalnoho karantynu na prykladi dosvidu natsionalnoho farmatsevtychnoho universytetu [Features of Training during Nationwide Quarantine on the Example of National University of Pharmacy]. Farmatsevtychnyi chasopys, 2, 84-91. doi: https://doi.org/10.11603/2312-0967.2020.2.11192.

Lototska, A., Pasichnyk, O. (2020). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf.

Lyst MON vid 25.03.2020 roku №1/9-176 «Shchodo osoblyvostei orhanizatsii osvitnoho protsesu pid chas karantynu». mon.gov.ua. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-osoblivostej-organizaciyi-osvitnogo-procesu-pid-chas-karantinu (data zvernennia: 28.10.2020).

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 16 bereznia 2020 r. №406 «Pro orhanizatsiini zakhody dlia zapobihannia poshyrenniu koronavirusu SOVID-19». mon.gov.ua. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19.

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25 kvitnia 2013 r. № 466 «Polozhennia pro dystantsiine navchannia». zakon.rada.gov.ua. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Noskova, M. (2017). Rol Internet-servisiv u rozvytku informatsiinoho seredovyshcha navchalnoho zakladu [The role of Internet-services in the development of the informational environment of educational institution]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia: Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu. (Vol. 879). Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. Available at: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/41988.

Pakhomova, I. A. (2020). Karantyn: pravovi poshuky vysokotekhnolohichnoi i prohresyvnoi orhanizatsii dystantsiinoho navchannia [Quarantine: Legal search for a High-Tech and Progressive Distance Learning Organization]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni VN Karazina. Seriia «Pravo», 29, 221-225. doi: https://doi.org/10.26565/2075-1834-2020-29-29.

Sysoieva, S. O., Osadcha, K. P. (2019). Stan, tekhnolohii ta perspektyvy dystantsiinoho navchannia u vyshchii osviti Ukrainy [Condition, technologies and prospects of distance learning in the higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 70 (2), 271-284. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2019_70_2_22.

Tkachuk, V. V., Yechkalo, Yu. V., Taraduda, A. S., Steblivets, I. P. (2020). Dopovnena realnist yak zasib realizatsii dystantsiinoho navchannia v umovakh karantynu [Ugmented Reality as a Distance Learning Tool under Quarantine Conditions]. Osvitnii dyskurs. (Vol. 22 (4)). Kyiv : TOV "Naukovo-informatsiine ahentstvo "Nauka-tekhnolohii-informatsiia". doi: https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.22(4)-4.

Zabolotskyi, A. Yu. (2016). Suchasnyi stan dystantsiinoho navchannia u VNZ Ukrainy [The current state of distance learning at universities in Ukraine]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, 2, 19-23. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2016_2_4.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті