СВІТОВІ ДОСЯГНЕННЯ УЧНІВ О.О. БОГОМОЛЬЦЯ ТА ЗНАЧЕННЯ ЇХНЬОГО НАУКОВОГО ДОРОБКУ

Автор(и)

  • N. SHARLAY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227661

Ключові слова:

вчений, медицина, наука, наукові досягнення, освіта, учні

Анотація

Здійснено цілісний аналіз світових досягнень учнів О.О. Богомольця та значення їхнього наукового доробку. З’ясовано, що науково-педагогічна і викладацька діяльність ученого не належно досліджена, узагальнена та висвітлена в літературі, – тому його спадщина, як педагога, засновника наукових шкіл, потребує ще детальнішого вивчення й системного опрацювання.

Визначено, що на сьогодні фактично відсутні системно завершені дослідження його педагогічної діяльності, організаційно-методичної роботи зі створення наукових шкіл та роботи з майбутніми лікарями. Визначено, що унікальність науково-методичного феномену О.О. Богомольця полягає в тому, що його ідеї в ряді поставлених завдань набагато випереджали рівень науки його часу.

Посилання

Adamenko, O. V. (2006). Rozvytok pedahohichnoi nauky v Ukraini v druhii polovyni KhKh stolittia (1950–2000 rr.) [Development of pedagogical science in Ukraine in the second half of the twentieth century (1950–2000). (Extended abstract of D diss.). Luhansk: LNPU im. T.H. Shevchenka [in Ukrainian].

Aleksiuk, A. M. (1998). Pedahohika vyshchoi osvity Ukrainy. Istoriia. Teoriia [Pedagogy of higher education in Ukraine. History. Theory]: pidruch. [dlia stud., aspirant. ta molod. vykladachiv vyshch. navch. zakl.]. Kyiv, Lybid [in Ukrainian].

Berezovskaya, L. D. (2008). Reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u XX stolitti [Reforming school education in Ukraine in the XX century]: monohrafiia. Kyiv: Bohdanova A. M. [in Ukrainian].

Grinyova, M. V. (2006a). Pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka: navchalno–metodychnyi posibnyk [Pedagogical technologies: theory and practice: educational and methodical manual]. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Grinyova, M. V. (2006b). Pedahohika z istoriieiu pedahohiky [Pedagogy with the history of pedagogy]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Poltava: IOTs PDPU [in Ukrainian].

Hupan, N. M. (2002). Ukrainska istoriohrafiia istorii pedahohiky [Ukrainian historiography of the history of pedagogy]. Kyiv: A.P.N. [in Ukrainian].

Khramov, Yu. O. (2008). Naukovi shkoly v NAN Ukrainy [Scientific schools in the National Academy of Sciences of Ukraine]. Nauka ta naukoznavstvo [Science and science], 4, 122-133 [in Ukrainian].

Kuzminsky, A. I. (2005). Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher school pedagogy]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].

Maksimenko, S. D. (2014). Pedagogika vysshego medicinskogo obrazovaniya [Pedagogy of higher medical education]. uchebnik. Kyiv: Centr uchebnoi literatury [in Russian].

Mirskaya, E. Z. (2002). Nauchnye shkoly kak forma organizpcii nauki [Scientific schools as a form of organization of science]. Nauka i naukovedenie [Science and science], 3, 8-24 [in Russian].

Vaskovych, H. (1999). Shkilnytstvo v Ukraini (1905–1920) [Schooling in Ukraine (1905–1920)]. Kyiv [in Ukrainian].

Vovk, L. P. (1997). Hromadsko-pedahohichne spodvyzhnytstvo v Ukraini. Etapy i osoblyvosti [Social and pedagogical community in Ukraine. Stages and features]. Kyiv [in Ukrainian].

Zerbino, D. D. (2001). Naukova shkola: lidery i uchni [Scientific school: leaders and students]. Lviv: Yevrosvit [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-07

Номер

Розділ

Статті