ДИСКУСІЯ ЯК ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ

Автор(и)

  • S. HORBUNOVA
  • Yu. DZEKUN
  • V. ISCHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247044

Ключові слова:

комунікативний підхід, методи навчання, дискусія, мовна особистість, вторинна мовна особистість, комунікативна компетентність, інтерактивні методи навчання

Анотація

У статті розглянуто дискусію як активний метод навчання іноземних мов та розвитку комунікативних компетентностей, з огляду на використання комунікативного підходу до навчання.  Проаналізовано феномен дискусії, етапи її організації, наявність дискутивних завдань у навчальних матеріалах. Розглядається можливість використання на заняттях з іноземної мови дискусії, як інтерактивної форми навчання. З’ясовано, що головним завданням дискусії залучення різних точок зору в активне обговорення проблем іноземною мовою, що, в свою чергу, стимулює пізнавальний інтерес студентів. Визначено основну роль викладача у забезпеченні ефективності дискусії на занятті.

Загалом, результати проведеного дослідження доводять, що правильне використання методу дискусії дозволить підняти ефективність занять з іноземної мови. Широке застосування методу дискусії при вирішенні проблемних ситуацій сприяє розвитку логічного, самостійного і критичного мислення студентів, дозволяє їм набути важливих для особистої та громадської діяльності вмінь висловлювати та відстоювати свою точку зору та у цей же час прислуховуватися до чужої думки.

Посилання

POWERFUL DISCUSSION STRATEGIES TO ENGAGE STUDENTS: веб-сайт. Retrieved from https://www.readingandwritinghaven.com/12-powerful-discussion-strategies-to-engage-students/.

Brown, H. D. (2000). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. New York: Longman.

Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. (2005). Market Leader. Pre-Intermediate Business English. Longman Ltd.

Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. (2008). Market Leader. Upper-Intermediate Business English. Longman Ltd.

Dellar, H., Walkley, A. (2018). Outcomes. Pre-Intermediate. Student's book. National Geographic Learning.

EF EPI EF English Proficiency Index. Рейтинг 100 стран и регионов по уровню владения английским языком. Retrieved from https://www.ef.com/assetscdn/WIBIwq6RdJvcD9bc8RMd/legacy/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v10/ef-epi-2020-russian.pdf.

Hughes, J., Wood, K. (2015). Navigate. Elementary. Course book with video. Oxford University Press.

Khaleeva, I. I. (1995). Vtorichnaia iazykovaia lichnost kak retcipient inofonnogo teksta [Secondary linguistic personality as a recipient of a foreign text]. In Iazyk-sistema. Iazyk-tekst. Iazyk-sposobnost [Language-system. Language-text. Language-ability] (pp. 277-278). Moskva: In-t russkogo iazyka RAN [in Russian].

Kupisevich, Ch. (1986). Osnovy obshchei didaktiki [Fundamentals of General Didactics]. Moskva: Vysshaia shkola [in Russian].

Martynets, A. M. (2003). Novi pedahohichni tekhnolohii: interaktyvne navchannia [New pedagogical technologies: interactive learning]. Vidkrytyi urok [Open lesson], 7-8, 28-31 [in Ukrainian].

Pometun, O. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies]: nauk.-metod. posib. Kyiv [in Ukrainian].

Stephenson, H., Lansford, L., & Dummet, P. (2017). Keynote. Upper-Intermediate. Student’s book. National Geographic Learning.

Tarnopolskyi, O. B. (2006). Metodyka navchannia inshomovnoi movlennievoi diialnosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching foreign language speech activity in a higher language educational institution]: navch. posib. Kyiv: Firma "NIKOS" [in Ukrainian].

Toptyhina, N. M. (2001). Psykholinhvistychni ta komunikatyvni aspekty navchal­noi dyskusii u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Psycholinguistic and communicative aspects of educational discussion in the process of learning a foreign language]. Teoretychni pytannia osvity ta vykhovannia [Theoretical issues of education and upbringing], 15, 92-96 [in Ukrainian].

Yahupov, V. V. (2003). Pedahohika [Pedagogy]: [navch. posib.] Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Yermolenko, S. Ya. (2001). Ukrainska mova [Ukrainian language]: Korotkyi tlumachnyi slovnyk linhvistychnykh terminiv. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Номер

Розділ

Статті