ДО ПИТАННЯ ПРО ЕКОЛОГІЗАЦІЮ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ІНКЛЮЗИВНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • M. KONONOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247070

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, майбутні вчителі, екологізація, освітнє середовище, професійна діяльність

Анотація

У статті визначено роль педагогічної екології у системі освітньої практики в умовах інклюзії, розглянуто проблеми та перспективи екологізації освітнього середовища в контексті інклюзивної освіти. Досліджено особливості і рівень готовності (за результатами самооцінки в інтерв’ю) майбутніх учителів до професійної діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії.

Посилання

Boichuk, Yu. D., & Kazachiner, O. S. (2020). Zmist pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv do formuvannia komunikatyvnoi diialnosti ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [The content of training future professionals for the formation of communicative activities of children with special educational needs]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 25, 12-20 [in Ukrainian].

Bondar, K. M. (Comp.) (2019). Teoriia i praktyka inkliuzyvnoi osvity [Theory and practice of inclusive education]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kryvyi Rig [in Ukrainian].

Danilavichiute, E. A., & Lytovchenko, S. V. (2012). Stratehii vykladannia v inkliuzyvnomu navchalnomu zakladi [Teaching strategies in an inclusive school]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Karibova, T. T. (2002). Usloviia realizatcii printcipov pedagogicheskoi ekologii v nachalnoi shkole [Conditions for the implementation of the principles of educational ecology in primary school]. (PhD diss.). Makhachkala [in Russian].

Kirillova, M. I. (2012). Ekologicheskii podkhod v inkliuzivnom obrazovanii [Conditions for the implementation of the principles of pedagogical ecology in primary school]. Vektor nauki TGU [TSU science vector], 3 (10), 112-114 [in Russian].

Kononova, M., Vasina, M., & Kononov, B. (2020). Problemy i perspektivy ehkologizacii obrazovatel'noj sredy v kontekste inklyuzivnogo obrazovaniya [Problems and prospects of greening the educational environment in the context of inclusive education]. Zdrowie – edukacja – społeczeństwo Perspektywa międzynarodowa, Wydawnictwo Uczelniane WSG, Bydgoszcz, 393-413 [in Ukrainian, in Poland].

Leniv, Z. (2014). Pidhotovka kadriv dlia stvorennia optymalnykh umov ditiam z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Training to create optimal conditions for children with mental and physical disabilities in an inclusive environment]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia [Special child: education and upbringing], 3, 13-19 [in Ukrainian].

Morozova, N. V. (2012). Ekologizatciia obrazovaniia kak sredstvo formirovaniia ekologicheskoi kultury [Greening of education as a means of forming ecological culture]. Fundamentalnye issledovaniia [Basic research], 3, 2, 300-304 [in Russian].

Nyudyurmagomedova, A. N. (2002). Osnovy pedagogicheskoj ehkologii [Fundamentals of pedagogical ecology]: monografiya. Makhachkala, IPC DGU [in Russian].

Prutsakova, O. L. (2017). Sutnist i pedahohichni umovy ekolhizatsii osvitnoho prostoru [The essence and pedagogical conditions of greening of educational space]. Teoretyko-metodolohichni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi [Theoretical and methodological problems of raising children and students], 21 (2), 187-197 [in Ukrainian].

Sofii, N., & Kavun, Yu. (Comps.). (2006). Yak dosiahaty zmin [How to achieve change]: posibnyk dlia batkiv i pedahohiv z obstoiuvannia ta zakhystu prav ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy ta hromadskoi diialnosti. Kyiv: FO-P Prydatchenko P.M. [in Ukrainian].

Zastelo, A. O. (2012). Ekolohizatsiia osvitnoi vzaiemodii [Greening of educational interaction]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Psykholohiia [Bulletin of Odessa National University. Psychology], 17 (9), 90-97 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Номер

Розділ

Статті