DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183214

ОВОЛОДІННЯ МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ ДІТЬМИ З СИНДРОМОМ ДАУНА

O. KAZACHINER

Анотація


У статті розкрито особливості оволодіння мовним матеріалом дітьми з синдромом Дауна. Розроблено сценарій однойменного воркшопу для вчителів-філологів, який можна проводити в позааудиторний час у системі післядипломної освіти.

У дітей з синдромом Дауна часто спостерігаються порушення мовлення, хоча характер їх труднощів з вивченням мови може істотно відрізнятися між особами. Діти виявляють специфічні сильні сторони в сприйнятливій лексиці. Знак та жести можуть підтримувати вивчення словника, а візуальні опори підтримують вивчення мови. Розширене мовне середовище допомагає розвивати словесні здібності. Більшість учнів мають значні потреби у мовленні, мові та спілкуванні протягом дитинства. Водночас, заходи, спрямовані на підтримку повного спектру мовних, мовних та комунікаційних потреб, які повинні переживати окремі діти, повинні керуватися логопедом.


Ключові слова


мовний матеріал; оволодіння мовним матеріалом; дитина з синдромом Дауна; учитель-філолог; післядипломна освіта

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Abbeduto, L., Warren, S. F., & Conners, F. A. (2007). Language development in Down syndrome: From the prelinguistic period to the acquisition of literacy. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13, 247-261.

Cain, K., & Oakhill, J. (Eds.). (2007). Children’s Comprehension Problems in Oral and Written Language. A Cognitive Perspective (New York: The Guilford Press).

Chapman, R. S. (1995). Language development in children and adolescents with Down syndrome. In P. Fletcher & B. MacWhinney (Eds.), Handbook of child language (pp. 641–663). Oxford, UK: Blackwell.

Kumin, L. (1998). Comprehensive speech and language treatment for infants, toddlers, and children with Down syndrome. In T. J. Hassold & D. Patterson (Eds.), Down syndrome: A promising future, together (pp. 145-154). New York: Wiley-Liss, Inc.

Martin, G. E., Klusek, J., Estigarribia, B., & Roberts, J. E. (2009). Language characteristics of individuals with Down syndrome. Topics in Language Disorders, 29 (2), 112-132.

Miller, J., Sedey, A., Miolo, G., Murray-Branch, J., & Rosin, M. (1992). Longitudinal investigation of vocabulary acquisition in children with Down syndrome. Paper presented at the Symposium on Research in Child Language Disorders, Madison, Wisconsin.

Roberts, J. E., Price, J., & Malkin, C. (2007). Language and communication development in Down syndrome. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 12, 26-35.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.