КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • M. LESHCHENKO
  • L. KHIMCHUK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223225

Ключові слова:

базові компетентності, майбутній учитель початкової школи, концепція пізнавально-активного поля, духовно-моральні виміри

Анотація

У статті обґрунтовуються концептуальні засади формування базових компетентностей майбутніх учителів початкової школи на основі поєднання філософських, педагогічних і психологічних знань про шляхи одухотворення навчального процесу. Формування базової компетентності як здатності створювати пізнально-активне поле позитивного потенціалу передбачає засвоєння студентами знань про шляхи підвищення позитивного потенціалу, оволодіння уміннями створювати інформаційні образи навчального матеріалу, розширювати й збільшувати канали спиймання й обробки навчальної інформації, застосовувати цифрові технології для збагачення інтелектуальних профілів суб’єктів навчального процесу, в якому домінуючими є духовно-моральні виміри.

Посилання

Armstrong, T. (1999). 7 (Seven) Kinds of Smart: Identifying and Developing Your Multiple Intelligences. New York: Plume.

Gardner, H. (2006). Multiple Intelligences: New Horizons in Theory and Practice. New York: Basic Books.

Gardner, H., & Davis K. (2013). The App Generation: How today’s youth navigate identity, intimacy, and imagination in a digital world. New Haven, CT : Yale University Press.

Grinko, V. O. (2020). Tsyfrovi osvitni tekhnolohii u navchanni maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: teoretyko-metodychnyi aspekt proiektuvannia [Digital educational technologies in future primary school teachers training: theoretical and methodological aspects of design]: monograph. Slovyansk: Published by BI Matorin [in Ukrainian].

Konovalchuk, V. (2015). The ontological meaning of cordocentrism in the philosophy of education [Ontolohichnyi sens kordotsentryzmu u filosofii osvity]. Liudynoznavchi studii. Seriia: Filosofiia [Anthropological studies. Series: Philosophy], 32, 200-211 [in Ukrainian].

Leshchenko, M. (2014). Metodolohichni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do tvorennia pozytyvnoi pedahohichnoi realnosti zasobamy IKT [Methodological bases of future teachers training for creation of a positive pedagogical reality by means of ICT]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu [Humanization of the educational process], LXIX, 5-13 [in Ukrainian].

Leshchenko, M. (2003). Shchastia dytyny – yedyne diisne shchastia na zemli: do problemy pedahohichnoi maisternosti [The happiness of a child is the only real happiness on earth: to the problem of pedagogical skill]. Kyiv: ASMI [in Ukrainian].

Vernadsky, V. I. (1989). Nachalo i vechnost zhizni [The beginning and eternity of life]. Moskva: Soviet Russia [in Russian].

Vernadsky, V. (1991). Nauchnaia mysl kak planetnoe iavlenie [Scientific thought as a planetary phenomenon]. Moskva: Science [in Russian].

Vernadsky, V. (1988). Pisma N. E. Vernadskoi:1886-1889 [Letters of NE Vernadsky: 1886-1889]. Moskva: Science [in Russian].

Voitkiv, L. V. (2015). Sertse yak ekzystentsiina zasada dukhu v ukrainskii filosofii II polovyny XIX – I polovyny XX stolittia [The heart as an existential basis of the spirit in the Ukrainian philosophy of the II half of the XIX – I half of the XX century]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті