РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ДО БІОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ЕКОЛОГІЧНОЇ ЕКСКУРСІЇ

Автор(и)

  • E. YEVTUSHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183203

Ключові слова:

науково-дослідницька діяльність, пізнавальний інтерес, екологічна екскурсія

Анотація

Розвиток пізнавального інтересу в процесі науково-дослідницької діяльності вимагає пошуку нових підходів до удосконалення її змісту, форм, методів, засобів, спрямованих на реалізацію принципу активності в учінні, який має визначальне значення в сучасних умовах, оскільки дозволяє не тільки програмувати результат навчання, розвитку й виховання школярів, але й формувати ставлення учнів до власне пізнавальної діяльності.

Здійснення науково-дослідної діяльності старшокласниками підвищує рівень пізнавального інтересу до загальної біології. Розроблена автором програма факультативу «Екологія угруповань» та тематична екскурсія «Природа угруповань» дозволяє визначити і реалізувати завдання підвищення рівня пізнавального інтересу в процесі науково-дослідницької діяльності учнів 11 класів. Важливим складником цього процесу є використання методик геоботанічного дослідження рослинності та виконання науково-дослідницьких завдань під час проведення екологічної екскурсії на степовий курган. Виконання таких завдань дозволить розширити пізнавальні властивості учнів і їхній інформаційний рівень, підтримувати інтерес до отримання нових знань, підвищити ефективність сприйняття інформації за рахунок індивідуального темпу роботи, розвинути індивідуальний інтерес до предмета, створити умови для розвитку абстрактного мислення, самостійної роботи учня з отриманим у процесі науково-дослідницької діяльності матеріалом.

Посилання

Abasova, Z. A. (1989). Poznavatelnaia aktivnost shkolnikov [Cognitive activity of schoolchildren]. Sovetskaia pedagogika [Soviet pedagogy], 7, 40-43 [in Russian].

Babanskii, Iu. K. (Ed.). (1988). Pedagogika [Pedagogy]: ucheb: posob. dlia stud. ped. in-tov. 2-e izd., dop. i pererab. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Bogoiavlenskaia, D. P. (1983). Intellektualnaia aktivnost kak problema tvorchestva [Intellectual activity as a problem of creativity]. Rostov na Donu: Izd-vo Rostovskogo un-ta [in Russian].

Buriak, V. K., & Kondrashova, L. V. (1995). Aktivizatciia uchebnoi deiatelnosti shkolnikov [Revitalization of educational activities of students]. Krivoi Rog: KGPI [in Russian].

Volkova, N. P. (2001). Pedahohika [Pedagogy]: posib. dlia stud. vyshchykh navch. zakladiv. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].

Hrynko, O. M. (1998). Problemy stymuliuvannia samostiinoi navchalno-piznavalnoi aktyvnosti uchniv [Problems of stimulating students' independent educational and cognitive activity]. Ridna shkola [Home school], 5, 72-75 [in Ukrainian].

Lozovaia, V. I., & Trotcko, A. V. (1989). Poznavatelnaia aktivnost kak pedagogicheskaia problema [Cognitive activity as a pedagogical problem]. Sovetskaia pedagogika [Soviet pedagogy], 11, 25 [in Russian].

Stepanov, O. M, & Fitsula, M. M. (2003). Osnovy psykholohy i pedahohiky [Fundamentals of psychology and pedagogy]: posibnyk. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Shamova, T. I. (1982). Aktivizatciia ucheniia shkolnikov [Revitalization of schoolchildren]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Shchukina, G. I. (1972). Problema poznavatelnogo interesa v pedagogike [The problem of cognitive interest in pedagogy]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті