КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • O. VOROBIOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.184381

Ключові слова:

майбутній учитель біології, професійні функції вчителя біології, компетентнісний підхід, професійна компетентність, складники професійної компетентності

Анотація

Проаналізовано сучасні наукові дослідження з питань формування та розвитку ключових компетентностей у теорії та практиці педагогічної науки. Досліджено специфічні особливості професійної діяльності вчителя біології через взаємозв’язок його інформаційної, розвивальної, орієнтаційної, мобілізаційної, конструктивної, комунікативної, організаторської та дослідницької функцій. Аналіз сучасних підходів до підготовки майбутнього вчителя біології дозволив визначити такі його провідні функції у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: інформаційна, розвивальна, орієнтаційна, мобілізаційна, конструктивна, комунікативна, організаторська та дослідницька. Всі функції взаємопов’язані між собою, вони доповнюють та уточнюють одна одну. Компетентність майбутнього вчителя біології можна трактувати як сукупність різнобічних знань про природу, будову та життедіяльність живих організмів, практичних навичок з охорони природи, вмінь здійснювати природоохоронну роботу.

Посилання

Bryzhak, N. Iu. (2012). Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv. Kozubovska, I. V. (ed.). Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota. Uzhhorod: Hoverla, 25, 46-48 [in Ukrainian].

Hutorskoy, A. V. (2003). Klyuchevyie kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmyi. Narodnoe obrazovanie, 2, 58-64 [in Russian].

Liulenko, S. O. (2015). Kompetentisna pidhotovka maibutnoho vchytelia biolohii. Pryrodnychi nauky v systemi osvity: materialy Vseukrainskoi nauk.-prakt. Internet-konferentsii, (Uman, 26 bereznia 2015 r.). (s. 30-33). Uman: FOP Zhovtyi O.O. [in Ukrainian].

Miskova, N. M., & Hafurova, V. Iu. (2016). Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu do matematychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, 17, 121-126 [in Ukrainian].

Moskaliuk, N. V. (2016). Profesiina kompetentnist maibutnikh uchyteliv u systemi pidhotovky do pedahohichnoi diialnosti. Molodyi vchenyi, 12, 465-468 [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Pilchuk, T. V. (2008). Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti. Metody ta problemy. Upravlinnia shkoloiu, 6, 11-14 [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2004). Dyskusiia ukrainskykh pedahohiv navkolo pytan zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v ukrainskii osviti. In Ovcharuk, O. V. (Ed.). Kompetentisnyi pidkhid u suchasnii osviti. Svitovyi pidkhid ta ukrainski perspektyvy. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-07

Номер

Розділ

Статті