ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • O. MAIEVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185221

Ключові слова:

гендер, гендерна рівність, гендерна компетентність, гендерний підхід, трудове навчання

Анотація

Розглянуто технології забезпечення гендерної рівності учнів на уроках трудового навчання. Встановлено, що зміст гендерного виховання учнів зорієнтовано на розвиток ціннісних орієнтацій, оволодіння навичками, які сприяють ефективному засвоєнню змісту гендерного виховання, а також практичному застосуванню набутих знань та цінностей у повсякденному житті. Подолання шаблонного мислення із гендерного питання на уроках трудового навчання у школах України має чітко відповідати стратегії упровадження гендерної рівності та недискримінації у сфері освіти. Подолання гендерної нерівності на уроках відкриє дітям ширший вибір видів трудової діяльності. Освітьно-виховним установам належить головна роль у гендерному вихованні дітей.

Посилання

Bunina, O., Nechyporuk, Z., & Saiko, S. (1964). Domovodstvo. Pidruchnyk dlia 5-7 klasiv vosmyrichnoi shkoly [Housekeeping. A textbook for 5-7 forms of an eight-year school]. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Druhyi Vseukrainskyi festyval “ROBOfirst – bilshe nizh roboty”. [Second All-Ukrainian Festival «ROBOfirst – More Than Work»]. Retrieved from http://www.icc-kiev.gov.ua/agenda/ drugij-vseukrajinskij-festival-robofirst-bilshe- nizh-roboti [in Ukrainian].

Hohol-Savrii, M. (2011). Gendernyi pidkhid v systemi osvity Ukrainy yak pedahohichna problema [Gender approach in the educational system of Ukraine as a pedagogical problem]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Ser. Pedahohika. Ternopil: TNPU, 5, 146-151 [in Ukrainian].

Ihnatenko, M. Intehrovanyi urok z trudovoho navchannia “Petrykivka”. [Integrated lesson from labor training “Petrykivka”]. Retrieved from https://naurok.com.ua/integrovaniy-urok-z-trudovogo-navchannya-petrikivka- 39605.html [in Ukrainian].

Kozhna desiata dytyna na planeti narodzhuietsia nedonoshenoiu [Every tenth child on the planet is born prematurely]. Retrieved from https://misto-tv.poltava.ua/news/26409 [in Ukrainian].

Kravets, V. (2003). Genderna pedahohika [Gender Pedagogy]. Ternopil: Dzhura [in Ukrainian].

Lutsenko, V. (2016). Vykorystannia zasobiv robototekhniky pry vyvchenni zmistovoi linii “Osnovy alhorytmizatsii ta prohramuvannia” [The use of robotics tools in studying the content line “Fundamentals of algorithmization and programming”]. Vinnytsia: MMK [in Ukrainian].

Melnyk, T. (Ed.). (2001). Henderna ekspertyza ukrainskoho zakonodavstva (kontseptualni zasady) [Gender Examination of Ukrainian Legislation (Conceptual Foundations)]. Kyiv: Logos [in Ukrainian].

Robotica. Festival. [Robotica. Festival]. Retrieved from http://robotica.in.ua [in Ukrainian].

Trudove navchannia. Blog dlia uchniv [Work training. Blog for students]. Retrieved from https://trydovenavch.blogspot.com/p/9.html [in Ukrainian].

Trudove navchannia. Navchalni prohramy dlia 5-9 klasiv [Work training. Educational programs for 5-9 classes]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/ zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9- klas [in Ukrainian].

V fynskykh shkolakh uchat hotovyt [In Finnish schools are taught to cook]. Retrieved from https://finland.fi/ru/zhizn-i- obshhestvo/v-finskih-shkolah-uchat-gotovit [in Russian].

Vykhor, S. T. (2006). Henderne vykhovannia uchniv starshoho pidlitkovoho ta rannoho yunatskoho viku [Gender education of pupils of senior teenage and early adolescence]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Vysnovky antydyskryminatsiinoi ekspertyzy 10 klas [Conclusions anti-discrimination expertise 10 class]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/pidruchniki/ konkursnyj-vidbir-proektiv-pidruchnykiv-dlya-5-10-klasiv-2/konkursnyj-vidbir- proektiv-pidruchnykiv-dlya-5-10-klasiv/vysnovky-antydyskryminatsijnoji-ekspertyzy -10-klas [in Ukrainian].

Zhyttievi kompetentnosti na osnovi yakisnykh znan, zamist vymoh – ochikuvani rezultaty navchannia, bilshe doviry do vchytelia: MON onovylo prohramy 5-9 klasiv. Opublikovano 19 chervnia 2017 r. [Life competencies based on qualitative knowledge, instead of requirements – expected learning outcomes, more confidence in the teacher: MES updated programs 5-9. Posted on June 19, 2017]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-novini- 2017-06-19-mon-onovilo-programi-5-9-klasiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-07

Номер

Розділ

Статті