КОМПОНЕНТИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ СТУДЕНТІВ ТА УМОВИ ЇЇ ФОРМУВАННЯ

Автор(и)

  • I. TODOROVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194885

Ключові слова:

академічна доброчесність студентів, толерантність до недоброчесності, заклад вищої освіти, внутрішні та зовнішні умови доброчесності, аксіологічно-мотиваційний, когнітивний, індивідуально-характерологічний та поведінковий компоненти доброчесності

Анотація

Статтю присвячено аналізу академічної доброчесності студентів як складному та багатогранному особистісному утворенню, яке відіграє одну з головних ролей в забезпеченні якості освіти, у вихованні інтелектуальної еліти країни. Виявлено та схарактеризовано основні компоненти академічної доброчесності студентів: аксіологічно-мотиваційний, когнітивний, індивідуально-характерологічний та поведінковий. Проведено теоретичний аналіз зовнішніх та внутрішніх умов вибору студентами доброчесної або недоброчесної моделі навчальної поведінки. Представлено методику та результати емпіричного дослідження оцінки рівня академічної доброчесності. Окреслено педагогічні умови забезпечення академічної доброчесності студентів у освітньому процесі закладів вищої освіти.

Посилання

Atamanchuk, N., & Kurylo, Yu. (2018). Motyvatsiia do navchannia studentiv pedahohichnoho zakladu vyshchoi osvity. [Motivation for students of pedagogical higher education institution] Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 21, 14-18 [in Ukrainian].

Dobko, T. (2008). Akademichna kultura yak neobkhidna peredumova efektyvnoho upravlinnia suchasnym universytetom v umovakh avtonomii [Academic culture as a prerequisite for effective management of modern university in terms of autonomy]. Dukh i Litera. Universytetska avtonomiia “spetsialnyi vypusk” [Spirit and Letter. University autonomy: special. vol.]: zb. nauk. pr. (No 19, pp. 93-102). Kyiv: NaUKMA [in Ukrainian].

Finikov, T. V., & Artiukhov, A. E. (Eds.). (2016). Academichna chesnist yak osnova stalogo rozvytk uuniversytetu [Academic integrity as the basis of sustainable development of the university]. Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Hnezdilova, K. M. (2016). Akademichna chesnist yak tsinnist korporatyvnoi kultury universytetu [Academic honesty as university corporate culture]. Visnyk Cherkaskoho universytetu: Pedahohichni nauky [Bulletin of Cherkasy University: Pedagogical Sciences], 14, 23-30 [in Ukrainian].

Kalynovskyi, Yu. Yu. (2012) Akademichna chesnist yak chynnyk pravovoho vykhovannia studentskoi molodi [Academic honesty as a factor in legal education of student youth]. Hileia: naukovyi visnyk [Gilea: a scientific bulletin]: zb. nauk. pr. (Is. 63, 8, pp. 477-482). Kyiv [in Ukrainian].

Kovalchuk, O. S., & Potapyuk, L. M. (2017). Zabezpechennya akademichnoyi chesnosti u vyshchykh navchalinykh zakladakh: mizhnarodnyy dosvid [Ensuring Academic Integrity in Higher Educational Establishments: International Experience]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika I psykholohiia». Pedahohichni nauky [Alfred Nobel University Bulletin. Series "Pedagogy and Psychology". Pedagogical sciences], 1 (13), 21-26 [in Ukrainian].

Merkulova, O. P., & Danilenko, A. S. (2014). Psikhologicheskie predposylki studencheskogo plagiata [Psychological background of student plagiarism]. Vyssheye obrazovaniye v Rossii [Higher education in Russia], 4. 114-121 [in Russian].

Ortynskyi, V. L. (2009). Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher education pedagogy]: navch. posib. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Pivneva, L. (2005). Akademichna nechesnist ta politychna kultura: porivnialnyi dosvid (Ukraina – SShA) [Academic dishonesty and political culture: a comparative experience (Ukraine - USA)]. In O. Homilko (Ed.), Poklykannia universytetu [The calling of the university]: zb. nauk. pr. (pp. 105-109). Kyiv [in Ukrainian].

Romakin, V. V. (2002). Akademichna chesnist u vyshchii osviti [Academic Honesty in Higher Education]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly. Pedahohika [Scientific works of the Black Sea State University named after Petro Mohyla. Pedagogy], 7, 20, 23-28 [in Ukrainian].

Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. Stattia 42. Akademichna dobrochesnist. [On Education: Law of Ukraine. Article 42. Academic Integrity]. Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), 38-39, 380 [in Ukrainian].

Sopova, D. O. (2017). Poniattia akademycheskoi chestnosty: naukovyi dyskurs [The concept of academic honesty: a scientific discourse]. Neperervna profesiina osvita : teoriia i praktyka (Seriia pedahohichni nauky) [Continuing Professional Education: Theory and Practice (Pedagogical Science Series)], 3-4 (52-53), 26-31. Retrieved from file:///C:/Documents%20and%20Settings/User/%D0%9C%D0%BE%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/Downloads/182094-404362-1-SM.pdf [in Ukrainian].

Stepanenko, M., & Lutfullin, V. (2018). Normy y anomalii navchalnoi diialnosti shkoliariv [Norms and anomalies of pupils’ educational activity]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 21, 5-9 [in Ukrainian].

Todorova, I. S. (2019). Psykholohichni chynnyky tolerantnosti studentiv do akademichnoi nedobrochesnosti. [Psychological factors of students tolerance of academic dishonesty]. Psykholohiia i osobystist [Psychology and personality], 2 (16), 116-131 [in Ukrainian].

Vyshcha osvita v Ukraini: hromadska dumka studentiv [Higher education in Ukraine: public opinion of students] (2015). Zahalnonatsionalne opytuvannia studentiv / Fond “Demokratychni initsiatyvy” imeni Ilka Kucheriva, firma “Iukreinian sotsiolodzhi servis”. Retrieved from http://dif.org.ua/article/vishcha-osvita-v-ukraini-gromadska-dumka-studentiv [in Ukrainian].

Wein, Sheldon. (2013). Exploring the virtues (and vices) of zero tolerance arguments. OSSA Conference Archive. 171. Retrieved from https://scholar.uwindsor.ca/ ossaarchive/OSSA10/ papersandcommentaries/171 [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті