МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • S. KHLIBKEVYCH

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194894

Ключові слова:

професійна підготовка, майбутній вчитель фізичної культури, дослідницька компетентність, інтеграція, міжпредметні зв’язки, інтеграційно-дослідницький комплекс

Анотація

У статті на основі визначених організаційно-педагогічних умов та спроектованої структурно-функціональної моделі розроблено методику формування дослідницької компетентності майбутнього учителя фізичної культури. Встановлено, трансдисциплінарність є методологічним підґрунтям інтегрованого підходу і виявляється на рівні класифікації і систематизації знань з різних дисциплін підготовки фахівця. Запропоновано інтеграційно-дослідницький комплекс навчальних дисциплін, у якому використано  три  рівні інтеграції змісту навчального  матеріалу: внутрішньопредметний, міжпредметний і транспредметний. Розроблено класифікацію навчальних дисциплін за ступенем спрямованості на формування дослідницької компетентності: дисципліни першого рівня дослідницької активності (1 ДА-рівень); дисципліни другого рівня дослідницької активності (2 ДА-рівень); дисципліни третього рівня дослідницької активності (3 ДА-рівень). Змодельовано площини інтеграції, які об’єднують навчальні дисципліни підготовки фахівця та реалізаційні блоки – позадисциплінарні форми роботи студентів-майбутніх учителів фізичної культури.

Посилання

Budanov, V. G. (2004). Sinergetika kommunikativnykh stcenariev [Synergetics of communicative scenarios]. In L. P. Kiiashenko, & P. D. Tishchenko (Eds.), Sinergeticheskaia paradigma. Kognitivno-kommunikativnye strategii sovremennogo nauchnogo poznaniia [Synergetic paradigm. Cognitive-communicative strategies of modern scientific knowledge] (pp. 444-461). Moskva: Progress-traditcii [in Russian].

Budanov, V. G. (2006). Transdistciplinarnoe obrazovanie v XXI veke: problemy stanovleniia [Transdisciplinary education in the 21st century: problems of becoming]. In G. G. Malinetckogo (Ed.), Budushchee Rossii v zerkale sinergetiki [The future of Russia in the mirror of synergetics] (pp. 169-179). Moskva [in Russian].

Fedoretc, G. F. (1989). Mezhpredmetnye sviazi v prepodavanii distciplin psikhologo-pedagogicheskogo tcikla [Intersubject communications in the teaching of the disciplines of the psychological and pedagogical cycle]. In Sovershenstvovanie professionalnoi podgotovki budushchikh uchitelei fizicheskogo vospitaniia [Improving the training of future teachers of physical education] (pp. 40-58). Perm [in Russian].

Khomenko, P. V. (2014). Teoretychni i metodychni osnovy pryrodnychonaukovoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury u vyshchomu pedahohichnomu navchalnomu zakladi [Theoretical and methodological foundations of natural science training of future specialists in physical education in a higher pedagogical institution]. (Extended abstract of D diss.). Nats. akad. ped. nauk Ukrainy, In-t ped. osvity i osvity doroslykh. Kyiv [in Ukrainian].

Manchul, B. V. (2011). Syntez nauk yak umova stanovlennia systemy suchasnoho naukovoho znannia [Synthesis of sciences as a condition of formation of the system of modern scientific knowledge]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu: Seriia: Filosofiia [Chernivtsi University Scientific Bulletin: Series: Philosophy], 563-564, 35-39 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

KHLIBKEVYCH, S. (2019). МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Витоки педагогічної майстерності, (24), 222–226. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194894

Номер

Розділ

Статті