DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2016.17.209982

«КОЛЕКТИВНЕ ВИХОВАННЯ» А. С. МАКАРЕНКА ЯК ОДИН ІЗ УНІВЕРСАЛЬНИХ МЕТОДІВ КОРЕКЦІЇ ВАЖКОВИХОВУВАНОСТІ УЧНІВ РІЗНОГО ВІКУ

V. GRYB

Анотація


У статті проаналізовано педагогічні ідеї всесвітньовідомого педагога‐ практика А. С. Макаренка, зокрема метод колективного виховання як один з універсальних існуючих методів зменшення явища важковиховуваності дітей різного віку в сучасній загальноосвітній школі. На основі праць педагога створено модель колективу, основану на методиці паралельної дії А. С. Макаренка, укладено таблицю вікової градації розвитку колективу та виокремлено певні рекомендації щодо напрямів колективної роботи в сучасній школі.


Ключові слова


важковиховуваність; колективне виховання; педагогічна спадщина А. С. Макаренка; організація коллективу; виховання гармонійно розвиненої особистості

Повний текст:

PDF

Посилання


Bader, S. (2013). Upravlinnia rozvytkom uchnivskoho kolektyvu v pedahohichnii spadshchyni A. S. Makarenka. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 7 (266), II,. 126‐132 [in Ukrainian].

Hnida, T. (2013). Tvorche vykorystannia idei vydatnoho pedahoha A.S. Makarenka v suchasnykh umovakh u roboti z vazhkovykhovuvanymy uchniamy molodshoho shkilnoho viku. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 29, 423‐428 [in Ukrainian].

Hryb, V. (2013). Zanedbanist dytyny yak pedahohichna problema. Metodyka upravlinnia navchalnymy zakladamy, 16‐17 [in Ukrainian].

Ivashchenko, K. (2011). Pedahohichna systema A. Makarenka: dosvid orhanizatsii dytiachoho samovriaduvannia. Istoryko‐pedahohichnyi almanakh, 2, 9‐12 [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (2003). Pedagogicheskaia poema. Moskva: ITRK [in Russian].

Novikova, L. (1978). Pedagogika detskogo kollektiva (voprosy teorii). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Taranenko, I. (2015). Rol korektsiino‐pedahohichnoi diialnosti u vykhovanni pidlitkiv z deviantnoiu povedinkoiu. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 18, 99‐104 [in Ukrainian].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.