ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПОЛТАВСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ В. Г. КОРОЛЕНКА

Автор(и)

  • M. GRYNYOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223195

Ключові слова:

компетентність, професійна компетентність, хімічні дисципліни, ключова, базова, спеціальна компетентності

Анотація

Розкривається місія хімічних дисциплін у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців з напряму підготовки 014 Середня освіта (Хімія). Проаналізовано зміст поняття «професійної компетентності», що включає здатності майбутніх фахівців до оволодіння мобільними знаннями, уміннями, навичками необхідними для професійної роботи за спеціальністю через суб’єкт-суб’єктну взаємодію «викладач – студент» у процесі навчання хімічних дисциплін. Означено сутність поняття «хімічні дисципліни» як навчальних дисциплін, що формують поняття про хімічні процеси на основі фундаментальних законів хімії.

За допомогою методу анкетування студентів, що навчаються за напрямом 014 Середня освіта (Хімія) у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка, виявлено ставлення майбутніх фахівців до навчання хімічних дисциплін, які вони опановують згідно з освітньою програмою.

Посилання

Avsheniuk, N. M., Deviatov, T. M., Diachenko, L. M., Postryhach, N. O., Pukhovska, L. P., & Sudyma, O. V. (2014). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky pedahohiv u zarubizhnykh krainakh: teoriia i praktyka [Competence approach to teacher training in foreign countries: theory and practice]: monohrafiia. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Babenko, O. M. (2005). Predmetni kompetentsii z khimii yak skladova kliuchovykh kompetentsii osobystosti [Subject competencies in chemistry as a component of key competencies of the individual]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 5, 41-43 [in Ukrainian].

Hrabovyi, A. K. (2006). Kompetentnisnyi pidkhid do uchnivskoho eksperymentu [Competence approach to student experiment]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 4, 13-15 [in Ukrainian].

Ivanytskyi, O. I. (2010). Teoretyko-metodychni zasady rozrobky standartu profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia fizyky [Theoretical and methodological principles of developing a standard of professional training for future physics teachers]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchyi i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of formation of creative personality in higher and secondary schools], 48 (101), 123-129 [in Ukrainian].

Kozyrev, V. A., Radionova, N. F., & Triapitcina, A. P. (Eds.). (2005). Kompetentnostnyi podkhod v pedagogicheskom obrazovanii [Competence approach in teacher education]. Sankt-Peterburg: Izd-vo RGPU im. A. I. Gertcena [in Russian].

Malykhin, A. O. (Ed.). (2012). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia tekhnolohii [Formation of professional competence of the future teacher of technologies]: kolektyvna monohrafiia. Berdiansk: Vyd-vo BDPU [in Ukrainian].

Pshenychna, N. S. (2016). Vykladannia khimichnykh dystsyplin u maibutnikh uchyteliv nekhimichnykh spetsialnostei yak zaporuka formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Teaching chemical disciplines to future teachers of non-chemical specialties as a guarantee of professional competence]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 12, 514-518 [in Ukrainian].

Savchyn, M. M. (2007). Rivni predmetnykh kompetentnostei z khimii (12-richna shkola) [Levels of subject competences in chemistry (12-year school)]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 1, 5-9 [in Ukrainian].

Seminar on «Chemistry Studies in the European Higher Education Area». Dresden/Germany, June 14-15, 2004 ; Recommendations to the Bologna Follo-Up Groop. Retrieved from http://www. bologna-bergen2005.no/EN/Bol_sem/Other_sem/

-15Dresden/040614-15 Recommendations_BFUG.pdf5

Tkachenko, O. M. (2012). Etnopedahohichna kompetentnist pedahoha [Ethnopedagogical competence of a teacher]: monohrafiia. Kirovohrad: Imeks-DTD [in Ukrainian].

Trubacheva, S. E. (2004). Umovy realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v navchalnomu protsesi [Conditions for implementing the competency approach in the learning process]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: Library on educational policy] (pp. 51-57). Kyiv: K.E.S. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті