КОМПЛЕКСНА ДІАГНОСТИКА РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • M. GRYNOVA
  • O. HUBAR

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250336

Ключові слова:

підлітки, мовленнєва компетентність, діагностика, порушення мовлення, інклюзивне освітнє середовище

Анотація

У статті розглядається методика дослідження стану сформованості мовленнєвої компетентності  молодших підлітків в умовах інклюзивного навчального середовища основної школи. Висвітлено зміст основних діагностичних блоків, що відповідають структурі мовленнєвої компетентності молодшого підлітка, перераховано методи та засоби включені в діагностичний процес.

Посилання

Antoshchak, O. (2016). Inkliuzyvna osvita: shliakhy vid teorii do praktyky [Inclusive education: ways from theory to practice]. Dyrektor shkoly. Shkilnyi svit [School Director. School world], 9/10, 72-78 [in Ukrainian].

Bohush, A., & Havrysh, N. (2015). Doshkilna linhvodydaktyka: Teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Preschool Linguistic Didactics: Theory and Methods of Teaching Native Language Children in Preschool Educational Institutions]: pidruchnyk. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Boichuk, Yu. D., & Kazachiner, O. S. (2020). Zmist pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv do formuvannia komunikatyvnoi diialnosti ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [The content of training future professionals for the formation of communicative activities of children withspecial educational needs]. Vytoky pedah ohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 25, 12-20 [in Ukrainian].

Borodina, N. (2016). Metodyka navchannia ukrainskoi movy: zahalni pytannia [Methods of teaching the Ukrainian language: general issues]: navch.-metod. posib. Mykolaiv: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho [in Ukrainian].

Holub, N. (2012). Komunikatyvna kompetentnist suchasnoho uchnia starshykh klasiv: sut problemy i shliakhy yii rozviazannia [The communicative competence of the modern high school student: the essence of the problem and ways to solve it]. Naukovi zapysky. Ostrozka akademiia [Proceedings. Ostroh Academy], 22, 182-191 [in Ukrainian].

Hrynova, M., & Hubar, O. (2020). Movlennieva kompetentnist pidlitkiv, yak rezultat vplyvu osvitnoho seredovyshcha shkoly z inkliuzyvnoiu formoiu navchannia (dydaktychnyi aspekt) [Adolescents' speech competence as a result of the influence of the educational environment of a school with an inclusive form of education (didactic aspect)]: navch. posib. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Hubar, O. (2021). Dydaktychni umovy formuvannia movlennievoi kompetentnosti molodshykh pidlitkiv v umovakh inkliuzyvnoho navchalnoho prostoru osnovnoi shkoly [Didactic conditions for the formation of speech competence of young adolescents in an inclusive learning space of primary school]. (PhD diss.). Poltava [in Ukrainian].

Karaman, S. (2000). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v himnazii [Methods of teaching the Ukrainian language in high school]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Kolupaieva, A., & Taranchenko, O. (2019). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Teaching children with special educational needs in an inclusive environment]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian]

Leshchenko, O. (2008). Metodyka navchannia ridnoi movy i hramoty [Methods of teaching native language and literacy]. Kyiv: Vyshcha shk. [in Ukrainian].

Mamchur, L. (2012). Perspektyvnist i nastupnist u formuvanni komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly [Perspective and continuity in the formation of communicative competence of primary school students]. (D diss.). Kherson [in Ukrainian]

Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The new Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform]. (2016). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Pentyliuk, M. (Ed.). (2005). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh [Methods of teaching the Ukrainian language in secondary schools]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z. (2016). Osnovy inkliuzyvnoi pedahohiky [Fundamentals of inclusive pedagogy]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Номер

Розділ

Статті