ГОЛОВНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250349Ключові слова:
чинники, дозвіллєва діяльність, діти з особливими освітніми потребами, позашкільна освітаАнотація
У статті розглянуто головні чинники, що сприяли розвитку дозвіллєвої діяльності дітей з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної освіти. З’ясовано, що головними чинниками розвитку дозвіллєвої діяльності дітей з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної освіти є: зростання попиту суспільства щодо надання додаткових освітніх послуг в закладах позашкільної освіти дітям з особливими освітніми потребами; вплив державної освітньої політики України щодо позашкільної освіти, що супроводжується формуванням відповідної законодавчої бази; вплив державної політики України стосовно дітей з особливими потребами, що сприяв формуванню відповідного освітньо-правового базису з метою реалізації прав таких дітей на здобуття позашкільної освіти у закладах державної, комунальної і приватної форми власності; процес діджиталізації позашкільної освіти; формування цілісної концепції професійних дій фахівців закладів спеціальної освіти, реабілітаційних, оздоровчих центрів, медичних закладів; раціональна організація дозвіллєвої діяльність дітей в закладах позашкільної освіти; мотиви та мотивація участі особистості у дозвіллєвій діяльності; створення об’єднаних територіальних громад в процесі адміністративно-територіальної реформи тощо.
Посилання
Bim-Bad, B. M. (2002). Pedagogicheskii entciklopedicheskii slovar [Pedagogical encyclopedic dictionary]. Moskva. Retrieved from http://nlr.ru/cat/edict/PDict/index1.html?mainwin=http%3A//nlr.ru/cat/edict/PDict/1_3.htm [in Russian].
Kobobel, A. Ye., & Ilchenko, O. Yu. (2020). Rozvytok osvitno-pravovoho zabezpechennia diialnosti zakladiv pozashkilnoi osvity [Development of educational and legal support for the activities of out-of-school education institutions]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after KD Ushinsky], 2 (131), 139-151 [in Ukrainian].
Kurilchenko, V. V. (2015). Pozashkilna osvita v Tsentri dovuzivskoi osvity klasychnoho universytetu [Extracurricular education at the Center for Pre-University Education of the Classical University]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools], 43, 182-189 [in Ukrainian].
Makarenko, A. S. (1958). Sochineniia [Essays] (Vol. 4). Moskva: Uchpedgiz [in Russian].
Maksymenko, S. D., & Soloviienko V. O. (2000). Zahalna psykholohiia [General Psychology]: navch. posib. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].
Milchevska, H. S., & Serheieva, N. P. (2019). Sotsialno-pedahohichna tsinnist pozashkilnoi osvity [Socio-pedagogical value of out-of-school education]. In Wiadomości o postępie naukowym i rzeczywistych badaniach naukowych współczesności: kolekcjа prac naukowych «ΛΌГOΣ» z materiałami Międzynarodowej naukowo-praktycznej konferencji (Vol. 6, p. 117). Kraków: OP «Europejska platforma naukowa» [in Ukrainian].
Petrova, I. V. (2004). Rol ta zavdannia dozvillia v strukturi vilnoho chasu liudyny [The role and tasks of leisure in the structure of human free time]. Retrieved from http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18998 [in Ukrainian].
Pishun, S. H. (2011). Vilnyi chas ta yoho vykorystannia yak intehratyvnyi chynnyk rozvytku osobystosti studenta [Free time and its use as an integrative factor in the development of the student's personality]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1 (3), 197-210 [in Ukrainian].
Pishun, S. H. (2005). Formuvannia kultury dozvillia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh roboty studentskoho klubu [Formation of culture of leisure of students of higher educational institutions in the conditions of work of student's club]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Rusanova, B. C. (1998). Vospitatelnyi potentcial tcentrov detskogo dosuga [Educational potential of children's leisure centers]. Cheliabinsk: ChGIIK [in Russian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Vybrani tvory [Selected works] (Vol. 2). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].
Volovik, A. F., & Volovik, V. A. (1998). Pedagogika dosuga [Leisure pedagogy]: uchebnik. Moskva: Flinta [in Russian].