КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ: СИТУАТИВНА ТЕОРІЯ «ШЛЯХИ-ЦІЛІ» МІТЧЕЛА Й ХАУСА

Автор(и)

  • S. NESTULYA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250365

Ключові слова:

лідерство, вища школа, лідерська компетентність, педагогіка вищої школи, теорії лідерства, ситуативна теорія

Анотація

У статті аналізується специфіка змісту навчання майбутніх викладачів вищої школи у контексті опанування ситуативною теорією «шляхи-цілі» Мітчела й Хауса під час вивчення дисципліни «Лідерство і керівництво». Висвітлено суть теорії у контексті освітнього менеджменту, яка полягає у передбаченні, що науково-педагогічні працівники закладу вищої освіти задоволені та продуктивні тоді, коли є жорсткий зв’язок між їх зусиллями й результатами роботи, а також між результатами роботи й винагородою. Виявлено, що існує пряма залежність між рівнем лідерської ефективності топ-менеджменту закладу вищої освіти й рівнем мотиваційної сили очікувань, які є у науково-педагогічних працівників.

Посилання

Bendas, T. V. (2009). Psikhologiya liderstva [Leadership psychology]: ucheb. posobie. Sankt-Peterburg: Piter [Russian].

Daft, R. L. (2006). Uroki liderstva [Leadership lessons]. Moskva: Ehksmo [in Russian].

Zub, L. T., & Smirnov, S. G. (1999). Liderstvo v menedzhmente [Leadership in management]. Moskva: Voskresen'e, ZAO «Print-Atel'» [in Russian].

Kravchenko, A. I., & Tyurina, I. O. (2008). Sociologiya upravleniya [Sociology of management]: fundamentalnyi kurs: ucheb. posobie dlya studentov vysshikh uchebnykh zavedeni. Moskva: Akademicheskij prekt; Delovaya kniga [in Russian].

Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2020). Teoriia emotsiinoho liderstva u vykladanni dystsypliny «Pedahohika vyshchoi shkoly» [Theory of emotional leadership in teaching the discipline "Higher School Pedagogy"]. In International scientific and practical conference «Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries»: conference proceedings (pp. 225-229). Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing» [in Ukrainian].

Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2020). Realizatsiia modeli obsluhovuiuchoho liderstva Rassela-Stouna pry pidhotovtsi mahistriv osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» [Implementation of Russell-Stone's model of service leadership in the preparation of masters of the educational program "Higher School Pedagogy"]. In Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference «Scientific Community: Interdisciplinary Research» (Is. 30, pp. 66-72). Hamburg, German: Busse Verlag GmbH [in Ukrainian].

Nestulia, S. I. (2019). Dydaktychni zasady formuvannia liderskoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv z menedzhmentu [Didactic bases of formation of leadership competence of future bachelors in management]: monohrafiia. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Nestulia, S. I., & Nestulia, O. O. (2016). Osnovy liderstva. Naukovi kontseptsii (seredyna XX – pochatok XXI st.) [Fundamentals of leadership. Scientific concepts (middle of the XX – beginning of the XXI century)]: navch. posib. Poltava: PUET [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Номер

Розділ

Статті