СКЛАДНИКИ КОНЦЕПЦІЇ ГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-МЕХАНІКІВ

Автор(и)

  • V. BOIKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264249

Ключові слова:

комп’ютерне моделювання, інженерна графіка, інженер-механік, методика навчання, графічні дисципліни, концепція графічної підготовки

Анотація

У статті розглянуто складники концепції графічної підготовки майбутніх інженерів-механіків у закладах вищої та професійно-технічної освіти. Дефініцію «концепція» проаналізовано в різнобічних аспектах застосування. З’ясовано сутність поняття «дидактична концепція» та визначено педагогічні теорії, що покладаються в концепцію розроблюваної методики. Визначено, що на основі теорії формується методика навчання у ЗВО. При цьому доведено, що реалізація даного підходу у навчанні базується як на суто дидактичних принципах, так і на дидактичних принципах виробничого навчання: політехнічний принцип, принцип поєднання навчання з практичною діяльністю, принцип моделювання професійної діяльності в навчальному процесі, принцип професійної мобільності, принцип модульності, принцип самоуправління в пізнавальному і виробничому навчанні, принцип комп’ютеризації педагогічного процесу, принцип індивідуальності, принцип суб’єктності, принцип вільного вибору, принцип творчої реалізації, принцип розвиваючого потенціалу. Принципи виробничого навчання мають свої особливості, які охарактеризовано в статті. Визначено, що деталізований етап концепції виражає конкретно-предметну методику і включає: цілі навчання інженерної графіки засобами комп’ютерного моделювання на рівні інженерно-графічної підготовки майбутніх інженерів-механіків, на рівні навчання інженерно-графічних дисциплін (зокрема, навчальної дисципліни «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка»), на рівні організації навчально пізнавальної діяльності суб’єктів навчання; дидактичні принципи структурування змісту інженерно-графічних дисциплін (у тому числі дисципліни «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка»); інтерактивний стиль навчання інженерної графіки засобами комп’ютерного моделювання; критерії, показники та рівні інженерно-графічної підготовки студентів як результату навчання інженерно-графічних дисциплін.

Посилання

Batyishev, S. Ya. (1997). Professionalnaya pedagogika [Professional Pedagogy]: ucheb. dlya studentov, obuchayuschihsya po ped. spets. i napravleniyam. Moskva: Assots. «Prof. obrazovanie» [in Russian].

Ekonomichna entsyklopediia [Economic encyclopedia]. Retrieved from http://www.shram.kiev.ua/lib/48_39_1_59 .shtml#214644 [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2009). Pedahohika [Pedagogy]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Frey, G. (1961). Symbolische und ikonische Modelle. The concept and the role of the model in mathematics and natural and social sciences (pp. 89-97). Dordrecht: D. Reddel Publishing Company [in English].

Galperin, P. Ya. (1971). Psihologiya myishleniya i uchenie o poetapnom formirovanii umstvennyih deystviy [Psychology of thinking and the doctrine of the gradual formation of mental actions]. Moskva [in Russian].

Honcharenko, S. (2007). Metodolohichni zasady pobudovy pedahohichnoi teorii [Methodological principles of building pedagogical theory]. Shliakh osvity [The path of education], 2, 2-10 [in Ukrainian].

Kontseptsiia. Vydy kontseptsii. Rivni rozrobky kontseptsii [Concept. Types of concepts. Levels of development concept]. Retrieved from http://www.stud.com.ua/18647/menedzhment/kontseptsiya [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (2000). Systema osvity v Ukraini: suchasni tendentsii i perspektyvy [Education system in Ukraine: current trends and prospects]. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia [Vocational education: pedagogy and psychology], II, 11-30 [in Ukrainian].

Kurliand, Z. N. (Ed.). (2012). Teoriia i metodyka profesiinoi osvity [Theory and methods of vocational education]: navch. posib. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Mieshchaninov, O. P. (2005). Suchasni modeli rozvytku universytetskoi osvity v Ukraini: teoriia i metodyka [Modern models of university education development in Ukraine: theory and methodology]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly [Fundamentals of higher school pedagogy]. Retrieved from http://www.chtyvo.org.ua/.../Osnovy_ pedahohiky_vyschoi_shkoly.pdf [in Ukrainian].

Raikovska, H. O., & Holovnia V. D. (2015). Teoretychni zasady komp’iuternoho heometrychnoho modeliuvannia [Theoretical principles of computer geometric modeling]. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Pedagogical sciences: realities and prospects], 51, 222-226 [in Ukrainian].

Simonenko, V. D. (Ed.). (2006). Obschaya i professionalnaya pedagogika [General and professional pedagogy]: ucheb. posobie dlya studentov ped. vuzov. Moskva: Ventana-Graf [in Russian].

Tolkovyiy slovar russkogo yazyika Ozhegova S. I. [Explanatory Dictionary of the Russian Language Ozhegova S.I.]. Retrieved from http://www.ozhegov.textologia.ru/sum.in.ua/ [in Russian].

Volovych, V. (2004). Bolonskyi protses i nova paradyhma osvity v Ukraini [The Bologna Process and a New Paradigm of Education in Ukraine]. Sotsiolohiia: teoriia, metody, marketynh [Sociology: theory, methods, marketing], 4, 189-199 [in Ukrainian].

Yakimanskaya, I. S. (2005). Lichnostno-orientirovannoe obuchenie v sovremennoy shkole [Student-centered learning in modern school]. Moskva: Sentyabr [in Russian].

Zagvyazinskiy, V. I. (2001). Teoriya obucheniya (sovremennaya interpretatsiya) [Learning theory (modern interpretation)]: ucheb. posob. Moskva: Akademiya [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Номер

Розділ

Статті