ІННОВАЦІЇ У ВИКЛАДАННІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА БЕЗПЕКОЗНАВСТВА В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Автор(и)

  • O. KUDRIA
  • L. KHOMENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264290

Ключові слова:

інновації, працеохоронна діяльність, безпекознавство, освітній процес, професійна підготовка здобувачів освіти, педагогічні технології навчання

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність ознайомлення  студентів педагогічних вузів, як майбутніх працівників освіти, з інноваційними тенденціями у сфері охорони праці, нововведеними нормативно-правовими документами з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах освіти в умовах пандемії COVID-19. Визначено можливості оновлення змістового наповнення освітніх компонентів «Працеохоронна дільність», «Безпекознавство» та вдосконалення методики їх викладання в умовах пандемії COVID-19. Проаналізовано інновації у галузі охорони праці й особливості формування нової національної системи запобігання професійним ризикам на основі впровадження на законодавчому рівні ризик-орієнтованого підходу у сфері організації безпеки та здоров’я працівників. Розглянуто нормативно-правові документи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі освіти, які були прийняті у зв’язку із пандемією COVID-19. Визначено можливості використання інноваційних технологій навчання при вивченні працеохоронної діяльності та безпекознавства. 

Посилання

Hlinchuk, Yu. (2020). Profesiino-oriientovani innovatsiini pedahohichni tekhnolohii formuvannia pratseokhoronnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv [Professionally-oriented innovative pedagogical technologies of formation of labor protection competence of future teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 1 (95), 159-169 [in Ukrainian].

Khomenko, L. H. (2018). Tekhnolohiia "Web-kvest" yak forma interaktyvnoho navchannia molodshykh shkoliariv v umovakh NUSh [Web-quest technology as a form of interactive teaching of junior schoolchildren in the conditions of NUS]. In O. A. Fedii (Ed.), Innovatsiini pedahohichni rishennia u pochatkovii osviti [Innovative pedagogical solutions in primary education]: zb. nauk. prats (pp. 134-141). Poltava: Vydavets Shevchenko R. V. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12241 [in Ukrainian].

Kolisnyk, K. V. (2018). Vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii na urokakh okhorony pratsi [Introduction of innovative technologies in occupational safety lessons]. In V. S. Dorosh (Ed.), Visnyk profesiino-tekhnichnoi osvity Vinnychyny [Bulletin of vocational education of Vinnytsia region]: zbirnyk naukovo-metodychnykh prats (Is. 14, pp. 58-63). Vinnytsia: TOV «Planer» [in Ukrainian].

Kudria, O. V. (2021). Fakhova pidhotovka maibutnikh uchyteliv tekhnolohii z bezpekoznavstva [Professional training of future teachers of security technology]. In Innovatsiini aspekty system bezpeky pratsi, zakhystu intelektualnoi vlasnosti [Innovative aspects of occupational safety systems, protection of intellectual property]: zbirnyk materialiv VI Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (Is. 6, pp. 55-58). Poltava: PDAA. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17063 [in Ukrainian].

Nipialidi, O. Yu., & Vasylchyshyn, O. B. (2020). Suchasnyi stan okhorony pratsi v Ukraini u konteksti zabezpechennia yii innovatsiinoho rozvytku [The current state of labor protection in Ukraine in the context of ensuring its innovative development]. Aktualni problemy pravoznavstva [Current issues of jurisprudence], 1, 164-169 [in Ukrainian].

Pro bezpeku ta zdorov’ia pratsivnykiv na roboti [About the safety and health of workers at work]: proekt Zakonu Ukrainy. Retrieved from https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=8c876ee6-0cbb-4ecf-9585-e7b1d24c1335&title=ProektZakonuUkrainiproBezpekuTaZdoroviaPratsivnikivNaRoboti [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Poriadku vprovadzhennia elektronnoho dokumentoobihu v systemi upravlinnia okhoronoiu pratsi [About the statement of the Order of introduction of electronic document circulation in system of management of labor protection]: nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrainy № 839-21 vid 28.10.2021. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1488-21 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia protyepidemichnykh zakhodiv u zakladakh osvity na period karantynu u zviazku z poshyrenniam koronavirusnoi khvoroby (COVID-19) [On approval of anti-epidemic measures in educational institutions for the period of quarantine in connection with the spread of coronavirus disease (COVID-19)]: postanova holovnoho derzhavnoho sanitarnoho likaria № 10 vid 06.09.2021 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0010488-21#Text [in Ukrainian].

Volkova, N. P., & Tarnopolskyi, O. B. (2013). Modeliuvannia profesiinoi diialnosti u vykladanni navchalnykh dystsyplin u vyshakh [Modeling of professional activity in teaching disciplines in universities]: monohrafiia. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovskyi un-t imeni Alfreda Nobelia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

KUDRIA , O., & KHOMENKO, L. (2022). ІННОВАЦІЇ У ВИКЛАДАННІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА БЕЗПЕКОЗНАВСТВА В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19. Витоки педагогічної майстерності, (29), 136–141. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264290

Номер

Розділ

Статті