ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • O. PAVLENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264343

Ключові слова:

допрофільна освіта, іншомовна комунікативна компетентність, монологічне мовлення, діалогічне мовлення, соціокультурна компетентність

Анотація

В умовах тенденцій розвитку освіти вимоги до учнів старших класів збільшуються кожного року. На сьогоднішній день вивчення іноземних мов постає гострим питанням. Оскільки старшокласники ще не мають певного профільного спрямування, вчителям необхідно звертати увагу на формування іншомовної комунікативної компетенції в умовах допрофільної освіти. Це зароджує в собі певні вимоги до вибору теми уроків та методів проведення їх. Правильне поєднання тем та методів дозволить старшокласникам сформувати не тільки навички в іноземних мовах, але і сприяти розкриттю їх особистісних природних задатків, інтересу до вивчення певних питань. Тому формування монологічного та діалогічного мовлення в учнів є актуальним питанням. Виходячи з дослідження, можна стверджувати, що монологічне та діалогічне мовлення є ключовими компетентностями для формування іншомовної комунікативної компетентності в розрізі допрофільної освіти. Розвиваючи такі компетентності в старшокласників паралельно формується соціокультурна компетентність, оскільки на уроках іноземної мови поєднується відразу декілька культур та безліч моделей поведінки. Оскільки таке навчання проводиться в умовах неформальної освіти можливе формування ряд компетентностей в різних сферах моделюючи їх на уроках іноземної мови.

Посилання

Dvorak, E. V. (2006). Pedagogicheskie usloviia stanovleniia sotciokulturnoi kompetentnosti studentov tekhnicheskogo vuza [Pedagogical conditions for the formation of socio-cultural competence of students of a technical university]. (PhD diss.). Irkutsk [in Russian].

Hulpa, L. Yu. (2007). Tendentsii rozvytku inshomovnoi osvity u serednikh navchalnykh zakladakh Uhorskoi respubliky [Trends in the development of foreign language education in secondary schools of the Republic of Hungary]. (Extended abstract of PhD diss.). Ivano-Frankivsk: Prykarpatskyi nats. un-t im. V. Stefannyka [in Ukrainian].

Formanovskaia, N. M. (2002). Russkii rechevoi etiket: normativnyi sotciokulturnyi kontekst [Russian speech etiquette: normative sociocultural context]. Moskva: Russkaia mysl [in Russian].

Iakubinskii, L. P. (1923). O dialogicheskoi rechi [About Dialogic Speech] (Is. 1). Sankt-Peterburg: Russkaia rech [in Russian].

Kholod, I. V. (Comp.). (2018). Metodyka vykladannia anhliiskoi movy [Methods of teaching English]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Uman: Vizavi [in Ukrainian].

Leontev, A. A. (1969). Iazyk, rech, rechevaia deiatelnost [Language, speech, speech activity]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Lopatina, H. (2014). Metodyka navchannia dialohichnoho movlennia ditei molodshoho doshkilnoho viku [Methods of teaching dialogic speech to preschool children]: monohrafiia. Berdiansk: Vydavets Tkachuk O. V. [in Ukrainian].

Sazhko, L. A. (2011). Navchannia druhoi inozemnoi movy u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Teaching a second foreign language in secondary schools]. Inozemni movy [Foreign languages], 4, 10-11 [in Ukrainian].

Skalkin, V. L. (1989). Obuchenie dialogicheskoi rechi (na materiale angliiskogo iazyka) [Teaching dialogic speech (on the material of the English language)]: posobie dlia uchitelei. Kiev: Radianska shkola [in Russian].

Topchii, L. S. (2014). Sotsiokulturna kompetentnist u strukturi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv [Socio-cultural competence in the structure of professional competence of future teachers of philology]. Nauka i osvita [Science and education], 10, 198-203 [in Ukrainian].

Ustymenko, O. M. (2013). Navchannia monolohichnoho movlennia v aspekti kompetentnistnoho pidkhodu [Teaching monologue speech in the aspect of competency approach]. Inozemni movy [Foreign languages], 1, 3-5 [in Ukrainian].

Viktorova, L. V. (2007). Kryterialno-rivnevyi pidkhid do formuvannia profesiino-terminolohichnoi kompetentnosti u fakhovii pidhotovtsi ahrarnykiv [Criteria-level approach to the formation of professional and terminological competence in the professional training of farmers]. In Visnyk pisliadyplomnoi osvity [Bulletin of postgraduate education]: zb. nauk. pr. (Is. 5, pp. 16-27). Kyiv: LOHOS [in Ukrainian].

Viktorova, L. V. (2016). Orhanizatsiini zasady ta zmist fakhovoi inshomovnoi pidhotovky u Frantsii [Organizational principles and content of professional foreign language training in France]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 2, LXIX, 21-28 [in Ukrainian].

Zimniaia, I. A. (2004). Kliuchevye kompetentnosti kak rezultativno-tcelevaia osnova kompetentnostnogo podkhoda v obrazovanii [Key competencies as a result-targeted basis of the competency-based approach in education]. Moskva: Issled. tcentr problem kachestva podgotovki spetcialistov [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Номер

Розділ

Статті