ФІТОІНДИКАЦІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ БІОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ З ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ У СТАРШІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • K. ТISLYUK
  • M. DYACHENKO-BOGUN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264355

Ключові слова:

екологічне виховання, фітоіндикація, пізнавальна діяльність, дослідження, забруднення довкілля

Анотація

У статті аналізується значення екології, екологічних досліджень, природоохоронного виховання учнів старшої школи. Розкривається суть фітоіндикаційних досліджень та їх місце в навчально-виховному процесі. Акцентується увага на тому, що сьогодні, як ніколи раніше, людство стоїть перед необхідністю змінити своє ставлення до природи та забезпечити належне виховання та навчання нового покоління. Основою як національного, так і світового розвитку суспільства має бути гармонія людини і природи. Тому формування в учнів біологічних та екологічних знань є дуже важливим аспектом сьогодення. Робота з учнями в цій сфері базується на практичному застосуванні отриманих знань. Від того, наскільки глибоко усвідомлять учні потребу дбайливого, бережливого ставлення до природи як національного суспільного багатства, вмітимуть передбачати наслідки своєї поведінки, а також дії інших людей у природі, спиратися на глибоко наукові знання при виборі рішень стосовно природи у процесі своєї трудової діяльності, істотною мірою залежатиме майбутнє людства. Це все можна розглядати з дітьми на засіданнях елективних курсів. Це допоможе учням  визначати сучасний екологічний стан атмосфери, знайомити з джерелами  забруднення повітряного середовища, дізнаватись про  різні фітоіндикаційні методики, що застосовуються для оцінки забруднення повітряного середовища.

Посилання

Didukh, Ya. P. (1994). Fitoindykatsiia ekolohichnykh faktoriv [Phytoindication of ecological factors]. Kyiv: Nauk. opinion [in Ukrainian].

Didukh, Ya. P. (2012). Osnovy bioindykatsii [Fundamentals of bioindication]. Kyiv: Scientific Opinion [in Ukrainian].

Moskalenko, P. G. (1995). Navchannia yak pedahohichna systema [Learning as a pedagogical system]. Ternopil: TDPI [in Ukrainian].

Olkhovych, O. P. (2005). Fitoindykatsiia ta fito monitorynh [Phytoindication and phytomonitoring]. Kyiv: Phytosociocenter [in Ukrainian].

Pokhila, L. S., Yatsuk, G. F., & Gdal, B. B. (1998). Vykorystannia skarbnytsi narodnykh znan u protsesi vyvchennia biolohii. Tsarstvo roslyn [The use of the treasury of folk knowledge in the study of biology. The plant kingdom]. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

ТISLYUK K., & DYACHENKO-BOGUN, M. (2022). ФІТОІНДИКАЦІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ БІОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ З ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ У СТАРШІЙ ШКОЛІ. Витоки педагогічної майстерності, (29), 225–229. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264355

Номер

Розділ

Статті