МЕТОД ПРОЄКТІВ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ АНТРОПОЛОГІЇ, БІОЛОГІЇ ТА ГЕНЕТИКИ ЛЮДИНИ»: ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • T. YUSYPIVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264359

Ключові слова:

загальні та спеціальні компетентності вчителя біології та здоров’я людини, професійна підготовка, здобувачі вищої освіти, метод проєктів, клініко-генеалогічний метод, генетика людини

Анотація

У статті розкрито методичні аспекти застосування проєктної технології для опанування студентами спеціальності 014. Середня освіта програмового матеріалу дисципліни «Основи антропології, біології та генетики людини». Показано, що розробка проєкту «Складання та аналіз власного родоводу» є засобом формування професійних компетентностей майбутніх учителів у галузі генетики людини.

Посилання

Didkivska, Juliia. (2021). The project method as a tool of effective teaching a foreign language in distant and mixed learning. Scientific Journal of Polonia University, 47 (4), 21-26. DOI: https://doi.org/10.23856/4703

Elkin, M. V. (2020). Metod proektiv u fakhovii pidhotovtsi vchyteliv Novoi ukrainskoi shkoly [Method of projects in professional training of teachers of the New Ukrainian school]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii ta zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and general education schools], 60 (1), 249-252. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.68-1.51 [in Ukrainian].

Hramatyk, N. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnikh bakalavriv pryrodnychykh nauk: strukturno-komponentnyi sklad predmetnoi kompetentnosti z biolohii [Professional training of future bachelors of natural sciences: structural-component composition of subject competence in biology]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after KD Ushinsky], 3 (132), 198-209. DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2020-3-23 [in Ukrainian].

Melnychenko, R. K. (2017). Teoretychni zasady formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchytelia biolohii profilnoi shkoly [Theoretical bases of formation of professional competence of the teacher of biology of profile school]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Pedagogical sciences], 3, 193-200 [in Ukrainian].

Myrna, N. (2021). Umovy formuvannia kompetentnostei u ramkakh suchasnoi fakhovoi pidhotovky maibutnikh ekolohiv [Conditions for the formation of competencies in the modern professional training of future ecologists]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 28, 98-105. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250357 [in Ukrainian].

Nalyvaiko, О. О., Prokopenko, А. І., Kabus, Н. Д., Khatuntseva, С. М., Zhukova, О. А., & Nalyvaiko, Н. А. (2022). Project-digital Activity as a means of forming digital competence of humanities specialities’ students. Information Technologies and Learning Tools, 87(1), 218-235. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4748

Onipko, N. (2011). Profesiina pidhotovka vchytelia pryrodnychykh dystsyplin do roboty v profilnii shkoli [Professional training of a teacher of natural sciences to work in a specialized school]: monohrafiia. Poltava [in Ukrainian].

Yusypiva, T. I. (Comp.) (2021). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Osnovy antropolohii, biolohii ta henetyky liudyny» [Work program of the discipline "Fundamentals of Anthropology, Biology and Human Genetics"] dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity pershoho (bakalavrskoho) rivnia za spetsialnistiu 014.

Serednia osvita, OPP «Serednia osvita (Biolohiia ta zdorovia liudyny)». Dnipro: Dniprovskyi natsionalnyi universytet imeni Olesia Honchara. Retrieved from http://repository.dnu.dp.ua [in Ukrainian].

Yusypiva, T. I. (2010). Skladannia ta analiz rodovodiv [Compilation and analysis of pedigrees]: posibnyk dlia vyvchennia kursu «Osnovy biolohii ta henetyky liudyny». Dnipropetrovck: RVV DNU [in Ukrainian].

Yusypiva, T. I. (2021). Vykorystannia proiektno-zadachnoho pidkhodu u pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv biolohii ta zdorovia liudyny dlia formuvannia profesiinykh kompetentnostei u haluzi henetyky [Using a project-based approach in the training of future teachers of biology and human health for the formation of professional competencies in the field of genetics]. In Problemy rozvytku profesiinykh kompetentnostei vchyteliv pryrodnycho-matematychnoho napriamu [Problems of development of professional competencies of teachers of natural sciences and mathematics]: tezy dopovidei Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 117-120). Dnipro [in Ukrainian].

Yusypiva, T. I., & Miasoid H. I. (2021). Metod proiektiv yak zasib formuvannia kompetentnostei maibutnikh fakhivtsiv hotelno-restorannoi spravy u protsesi navchannia ekolohii [The method of projects as a means of forming the competencies of future specialists in the hotel and restaurant business in the process of teaching ecology]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of the Alfred Nobel University. Pedagogy and psychology], 2 (21), 308-314. DOI: https://doi.org/10.32342/2522-4115-2021-2-22-34 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Номер

Розділ

Статті