РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ УКРАЇНИ» У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • E. BORODAI
  • N. KONONETS
  • K. HUZ
  • O. KOSTEVSKYI

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.30.270646

Ключові слова:

ресурсно-орієнтоване навчання, учитель, захист України, військово-прикладні знання, уміння, навички, неперервна педагогічна освіта

Анотація

У статті автори презентують підсистему ресурсно-орієнтованого навчання вчителів предмета «Захист України» у системі неперервної педагогічної освіти, котру позиціонують як сукупність трьох взаємопов’язаних компонентів: концептуального, дидактичного та результативного. Концептуальний компонент представлений метою ресурсно-орієнтованого навчання вчителів предмета «Захист України» у системі неперервної педагогічної освіти, та завданнями, які віддзеркалені у програмі підвищення кваліфікації вчителів предмета «Захист України» у системі неперервної педагогічної освіти. Дидактичний компонент характеризується низкою складників: аудиторна робота (лекції, практичні заняття, тренінги, семінари, майстер-класи тощо) під час організації курсів підвищення кваліфікації для вчителів предмета «Захист України»; позааудиторна робота (онлайн-навчання з лекторами, тренерами закладів неперервної освіти); практика (відвідування занять, які організовують та проводять інструктори ЗСУ на базі територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки); методики активного навчання від вчителів предмета «Захист України»; активні методи викладання на курсах підвищення кваліфікації від лекторів/тренерів; консолідація ресурсів для набуття військово-прикладних знань, умінь і навичок. Результативний компонент відбиває ступінь сформованості нових військово-дидактичних знань у вчителів дисципліни «Захист України», системи знань за напрямами (військові-історичні, правові основи захисту України; допризовна підготовка; цивільний захист; домедична допомога, тактична медицина), військово-прикладних умінь і навичок для ефективного проведення занять з предмета.

Посилання

Borodai, E., Kononets, N., Huz, K., & Kostevskyi, O. (2022). Resursno-oriientovana metodyka rozvytku liderskoi kompetentnosti uchyteliv predmeta «Zakhyst Ukrainy» [Resource-oriented method of development of leadership competence of teachers of the subject "Defense of Ukraine"]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 29, 47-55 [in Ukrainian].

Borodai, E., Kononets, N., & Kostevskyi, O. (2022). Dydaktychni umovy formuvannia viiskovo-prykladnykh umin i navychok studentiv v osvitnomu seredovyshchi zakladiv fakhovoi peredvyshchoi osvity [Didactic conditions for the formation of military applied skills and skills of students in the educational environment of institutions of professional preliminary higher education]. In V. Fazan, V. Mokliak (Eds.), Osvitni, pedahohichni nauky: metodolohiia, teoriia, praktyka [Educational, pedagogical sciences: methodology, theory, practice]: kolektyvna monohrafiia (pp. 298-330). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Huz, K. Zh., & Kononets, N. V. (2021). Viiskovo-patriotychna pidhotovka starshoklasnykiv u suchasnomu osvitnomu prostori [Military and patriotic training of high school students in the modern educational space]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (196), 77-81 [in Ukrainian].

Kameniuk, Yu. V. (2014). Formuvannia patriotyzmu voina Zbroinykh Syl Ukrainy: suchasnyi stan ta shliakhy pokrashchannia [Formation of patriotism of a soldier of the Armed Forces of Ukraine: current state and ways of improvement]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy [Bulletin of the National Defense University of Ukraine], 3 (40), 222-229 [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.

Starchuk, O. O., Prontenko, K. V., & Prontenko, V. V. (2017). Viiskove piatyborstvo. Orhanizatsiia ta metodyka provedennia navchalno-trenuvalnykh zaniat i zmahan [Military pentathlon. Organization and methodology of educational and training classes and competitions]: navch.-metod. posibnyk. Zhytomyr: ZhVI [in Ukrainian].

Zorii, Ya. B. (2005). Model viiskovo-patriotychnoho vykhovannia studentiv tsyvilnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv [Model of military-patriotic education of students of civilian higher educational institutions]. Naukovi zapysky TNPU. Pedahohika [Scientific notes of TNPU. Pedagogy], 2, 49-54 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-28

Номер

Розділ

Статті