КІБЕРПРОСТІР ЯК ЗАСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ І ФОРМУВАННЯ ЇЇ САМОСВІДОМОСТІ

Автор(и)

  • A. BARDINOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183163

Ключові слова:

право, права людини, самосвідомість, кіберпростір, Конвенція, Європейська конвенція по захисту прав людини та фундаментальних свобод, загальна декларація прав людини, Універсальна Декларація Прав Людини (УДПЛ)

Анотація

У статті коротко схарактеризовано основні європейські й міжнародні документи з прав людини та огляд змісту комп’ютерних мереж і механізми їх використання для захисту прав людини. Здійснено аналіз наукової літератури, керівних документів, що регламентують втілення міжнародного законодавства й механізмів захисту прав людини, що є водночас інструментом формування її самосвідомості. Акцентовано увагу на основних принципах вирішення проблеми прав людини. Відмічено роль кіберпростору у процесах впровадження інформації про окремі та загальні порушення прав людини та забезпечення для неї можливості таке порушення усунути. Розглянуто можливості залучення молоді до проектів, що сприяють формуванню її самосвідомості як повноправного суб’єкта. Пропонуються  можливі напрями використання системи та механізмів посилення захисту прав людини за допомогою кіберпростору, зокрема, як засіб виховання її самосвідомості в освітньому процесі.

Посилання

Bilenchuk, P. D., Hvozdetskyi ,V. D., & Slyvka, S. S. (1999). Filosofiia prava [Philosophy of Law]. Kyiv: Atika [in Ukrainian].

Bilous, V., Lazorenko, N., & Kolomiiets, A. (2017). Universytetska nauka u mizhnarodnomu informatsiinomu prostori [The University Science in the International Information Space]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Vitoki pedagogical], 19, 60-66 [in Ukrainian].

Kolos, Yu. Z. (2010). Formuvannia informatsiino-tekhnolohichnykh kompetentnostei maibutnikh perekladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [The formation of the informational and technological competences of future translators in the process of professional training]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Mazur, M. V. (2011). Zlochyny proty vyborchykh prav hromadian: istoryko-pravovyi aspekt [Crimes against the electoral rights of citizens: the historical and legal aspect]. Forum prava [Forum of Law], 2, 539-545 [in Ukrainian].

Mertus, D., Dat, M. & Flauers, N. (1999). Rozuminnia y vykorystannia mekhanizmu prav liudyny [The understanding and usage of the human rights mechanism]: posibnyk z zhinochykh liudskykh prav. Kyiv [in Ukrainian].

Motsyk, L. (2015). Doslidzhennia problemy stanovlennia informatsiinoho suspilstva na suchasnomu etapi yoho rozvytku [The research of the problem of the formation of the information society at the present stage of its development]. In V. M. Lobunets (Ed.), Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka: zb. nauk. prats. (Vol. 19 (2), pt. 2, pp. 179-184). Kamianets-Podilskyi [in Ukrainian].

Usenko, I. B. (Ed.). (1997). Osnovy pravoznavstva [Fundamentals of jurisprudence]: probnyi pidruchnyk dlia 9 kl. sered. zahalnoosvitnikh shk. Kyiv; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Verezomska, I. H., & Kolisnyk, V. H. (2002). Navchalnyi kompleks z dystsypliny “Informatsiini tekhnolohii u mizhnarodnomu menedzhmenti” [Educational complex on discipline «Informational technologies in international management»]. Poltava [in Ukrainian].

Zahnitko, A. P., & Shchukina, I. A. (2012). Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [A dictionary of modern Ukrainian]. Donetsk: BAO [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

BARDINOVA, A. (2019). КІБЕРПРОСТІР ЯК ЗАСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ І ФОРМУВАННЯ ЇЇ САМОСВІДОМОСТІ. Витоки педагогічної майстерності, (23), 5–9. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183163

Номер

Розділ

Статті