ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РОЗРОБКИ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ ПОСІБНИКІВ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183171Ключові слова:
електронний навчальний посібник, лінгводидактичні принципи, методичні засади, структура, компетентностіАнотація
У епоху глобалізації іноземна мова є важливим засобом міжкультурного спілкування, а отже пошук ефективних методологій та принципів розробки навчально-методичних матеріалів має відповідати вимогам сучасності та бути спрямованим на реалізацію психолого-педагогічних цілей навчання.
Стратегічними напрямами розвитку сучасної вищої освіти є формування у майбутніх фахівців важливих мовленнєвих компетентностей, які необхідні для обраної професійної діяльності. На сьогодні вивчення іноземних мов неможливе без комп’ютерних технологій. Все актуальнішим завданням є розробка на їхній основі і використання в навчальному процесі електронних навчальних посібників. Саме тому мата статті полягає у визначенні лінгводидактичних засад розробки електронних навчальних посібників з іноземної мови в немовних ЗВО та аналізі особливості їх структури й використання для формування різних складових іншомовної компетенції майбутніх фахівців.
Посилання
Golubeva, T. I., & Repina, S. O. (2004). Primenenie informatcionnykh tekhnologii v obuchenii inostrannomu iazyku [The use of information technology in teaching a foreign language]: ucheb. posob. Orenburg: GOU OGU [in Russian].
Hryhoriv, N. M. (2010). Elektronni posibnyky yak suchasna tekhnolohiia u vyvchenni inozemnykh mov [Electronic guides as a modern technology in the study of foreign languages]. Suchasna nauka v merezhi Internet [Modern science on the Internet]: materialy somoi vseukr. nauk.-prakt. internet-konf., 22-24 liut. 2011 r. (ss. 46-48). Kyiv [in Ukrainian].
Kostikova, I. I. (2008). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodological principles of professional training of future foreign language teachers by means of information and communication technologies] (D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Redko, V. (2011) Interaktyvni tekhnolohii navchannia inozemnoi movy [Interactive foreign language learning technologies]. Ridna shkola [Home school], 8-9, 28-36 [in Ukrainian].
Shumskyi, O. (2016). Mozhlyvosti vykorystannia elektronnykh osvitnikh resursiv u navchanni inozemnoi movy [Opportunities for the use of electronic educational resources in foreign language teaching]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : Pedahohichni nauky [Collection of scientific papers of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences], 1 (3), 199-212 [in Ukrainian].
Tokmenko, O. (2006). Informatsiini tekhnolohii u vykladanni inozemnykh mov: sohodni i skriz [Information Technology in Foreign Language Teaching: Today and Everywhere]. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh [Foreign languages in educational institutions], 2, 98-100 [in Ukrainian].
Volynskyi, V. P., & Krasovskyi, O. S. (2010). Informatsiini funktsii, rol i pryznachennia elektronnykh pidruchnykiv [Information functions, role and purpose of electronic textbooks]. In Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook]: zb. nauk. prats (Is. 10, pp. 113-120). Kyiv: In-t pedahohiky NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Vyshnivskyi, V. V., Hnidenko, M. P., Haidur, O. O., & Ilin, O. O. (2014). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia. Stvorennia elektronnykh navchalnykh kursiv ta elektronnykh testiv [Organization of distance learning. Creating e-learning courses and e-tests]: navch. posib. Kyiv: DUT [in Ukrainian].