МОДЕЛЮВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ЗАСТОСУВАННЯ ФІТНЕС-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183206Ключові слова:
методична система, модель, студенти, фізичне виховання, фітнес-технологіїАнотація
Основний зміст статті полягає у моделюванні методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Модель методичної системи застосування фітнес-технологій розглядається нами як описова модель освіти, оскільки вона розробляється вперше в системі фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчій діяльності та може дати уявлення про мету, завдання, структуру й основні елементи фізкультурно-оздоровчої діяльності засобами фітнес-технологій. З’ясовано, що мету, функції, принципи фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів можна розглядати як зміст і технологію, організаційно-методичне забезпечення, психолого-педагогічні умови функціонування методичної системи. Визначено підсистеми методичної системи застосування фітнес-технологій: 1) освітній процес із фізичного виховання та вся фізкультурно-оздоровча діяльність у ЗВО спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я студентів, набуття ними навичок дотримання здорового способу життя, активного проведення дозвілля; 2) дидактичні та методичні принципи застосування фітнес-технологій спрямовані на всебічний розвиток і фізичну підготовленість студентів; 3) загальна фізична підготовка спрямована на підвищення працездатності студентів і готовності для подальшої життєдіяльності; 4) зміст, структура й функції фітнес-технологій розглядаються в контексті забезпечення необхідного рівня рухової активності студентів. Побудова і впровадження методичної системи застосування фітнес-технологій вимагає вирішення методологічних, змістових, психолого-педагогічних, методичних і організаційних завдань.
Посилання
Abdullin, E. B., Abdullina, O. A., Ablaev, E. A. (2002). Pedagogicheskiy entseklopedicheskiy slovar. [Pedagogical enceclopedic dictionary]. Moskva: Bolshaya Rossiyskaya entsiklopediya [in Russian].
Antonova, O. E. (2007). Teoretychni i metodychni zasady navchannia pedahohichno obdarovanykh studentiv [Theoretical and methodological principles of teaching pedagogically gifted students]. Zhytomyr: Vyd-vo Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka [in Ukrainian].
Batyishev, S. YA. (1999). Entsiklopediya professionalnogo obrazovaniya [Encyclopedia of vocational education] (Vol. 2). Moskva: APO [in Russian].
Vasileva, Z. I. (1999). Magistratura v sisteme universitetskogo obrazovaniya [Master in University education]. Obrazovanie i kultura Severo-Zapada Rossii [Education and culture of the North-West of Russia], 4, 181-188 [in Russian].
Vitvytska, S. S. (2011). Teoretychni i metodychni zasady pedahohichnoi pidhotovky mahistriv v umovakh stupenevoi osvity [Theoretical and methodological foundations of pedagogical preparation of masters in the conditions of step education]. (D diss.). Zhytomyr [in Ukrainian].
Hryban, H. P. (2011). Analiz prychyn i naslidkiv nyzkoho stanu zdorovia studentskoi molodi: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury [Analysis of causes and consequences of low health of student youth: Scientific and pedagogical problems of physical culture]. Fizychna kultura i sport: Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia 15. [Physical education and sports: Scientific journal M. P. Dragomanov. Series 15], 10, 207-211 [in Ukrainian].
Hryban, H. P. (2011). Rol rukhovoi aktyvnosti v zhyttiediialnosti studentiv [The role of motor activity in students' life]. Teoriia i praktyka fizychnoho vykhovannia [Theory and practice of physical education], 1-2, 6-15 [in Ukrainian].
Hryban, H. P. (2012). Fizychne vykhovannia studentiv ahrarnykh vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia. [Physical education of students of agrarian higher educational institutions: a monograph]. Zhytomyr: Ruta [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2005). Teoriia i praktyka profesiinoi vykhovnoi diialnosti pedahoha: monohrafiia [Theory and practice of teacher's professional upbringing: a monograph]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. Ivana Franka [in Ukrainian].
Karpiuk, R. P. (2008). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z adaptyvnoho fizychnoho vykhovannia: teoriia ta metodyka [Training of future specialists in adaptive physical education: theory and methodology]. Lutsk: Volynska oblasna drukarnia [in Ukrainian].
Krutsevych, T. Yu. (2008). Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija [Theory and method of physical education] (Vol. 1-2). Kyiv: Olimp. l-ra [in Ukrainian].
Kuznietsova, O. T. (2018). Ozdorovchi tekhnolohii u fizychnomu vykhovani studentiv: teoriia, metodyka, praktyka [Wellness technologies in physical education of students: theory, technique, practice]. Rivne: Volyn. Oberehy [in Ukrainian].
Kuzmina, N. V. (1980). Ponyatie “sistema” i kriterii ee otsenki [The concept of «system» and the criteria for its assessment]. Metody sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniya [Methods of systematic pedagogical research] (pp. 7-45). Leningrad: Izd-vo Leningrad. un-ta [in Russian].
Nychkalo, N. H. (2003). Suchasni problemy rozvytku systemy neperervnoi profesiinoi osvity: vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid [Modern problems of development of the system of continuous vocational education: domestic and foreign experience]. Neperervna profesiina osvita: filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz [Continuing professional education: philosophy, pedagogical paradigms, prognosis] (pp. 345-448). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Savchenko, V. (2002). Strukturno-funktsionalna systematyzatsiia vyshchoi fizkulturnoi osvity yak potreba chasu [Structural-functional systematization of higher physical education as a need for time]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi [Physical education, sport and health culture in modern society], 1, 94-96 [in Ukrainian].
Slastenin, V. A. (1997). Pedagogika: Innovatsionnaya deyatelnost [Pedagogy: Innovation activities]. Moskva: Izd-vo «Magistr» [in Russian].
Sushchenko, L. P. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu: (teoretyko-metodolohichnyi aspekt) [Professional training of future specialists in physical education and sports: (theoretical and methodological aspect). Zaporizhzhia: Zaporiz. derzh. un-t. [in Ukrainian].
Tymoshenko, O. V. (2008). Optymizatsiia profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury [Optimizing the professional training of future physical education teachers]. Kyiv: NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].