ОВОЛОДІННЯ МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ ДІТЬМИ З СИНДРОМОМ ДАУНА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183214Ключові слова:
мовний матеріал, оволодіння мовним матеріалом, дитина з синдромом Дауна, учитель-філолог, післядипломна освітаАнотація
У статті розкрито особливості оволодіння мовним матеріалом дітьми з синдромом Дауна. Розроблено сценарій однойменного воркшопу для вчителів-філологів, який можна проводити в позааудиторний час у системі післядипломної освіти.
У дітей з синдромом Дауна часто спостерігаються порушення мовлення, хоча характер їх труднощів з вивченням мови може істотно відрізнятися між особами. Діти виявляють специфічні сильні сторони в сприйнятливій лексиці. Знак та жести можуть підтримувати вивчення словника, а візуальні опори підтримують вивчення мови. Розширене мовне середовище допомагає розвивати словесні здібності. Більшість учнів мають значні потреби у мовленні, мові та спілкуванні протягом дитинства. Водночас, заходи, спрямовані на підтримку повного спектру мовних, мовних та комунікаційних потреб, які повинні переживати окремі діти, повинні керуватися логопедом.
Посилання
Abbeduto, L., Warren, S. F., & Conners, F. A. (2007). Language development in Down syndrome: From the prelinguistic period to the acquisition of literacy. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13, 247-261.
Cain, K., & Oakhill, J. (Eds.). (2007). Children’s Comprehension Problems in Oral and Written Language. A Cognitive Perspective (New York: The Guilford Press).
Chapman, R. S. (1995). Language development in children and adolescents with Down syndrome. In P. Fletcher & B. MacWhinney (Eds.), Handbook of child language (pp. 641–663). Oxford, UK: Blackwell.
Kumin, L. (1998). Comprehensive speech and language treatment for infants, toddlers, and children with Down syndrome. In T. J. Hassold & D. Patterson (Eds.), Down syndrome: A promising future, together (pp. 145-154). New York: Wiley-Liss, Inc.
Martin, G. E., Klusek, J., Estigarribia, B., & Roberts, J. E. (2009). Language characteristics of individuals with Down syndrome. Topics in Language Disorders, 29 (2), 112-132.
Miller, J., Sedey, A., Miolo, G., Murray-Branch, J., & Rosin, M. (1992). Longitudinal investigation of vocabulary acquisition in children with Down syndrome. Paper presented at the Symposium on Research in Child Language Disorders, Madison, Wisconsin.
Roberts, J. E., Price, J., & Malkin, C. (2007). Language and communication development in Down syndrome. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 12, 26-35.