ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • T. MARTSENYUK
  • M. SHCHERBAN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183232

Ключові слова:

професійна компетентність, вчитель, сучасна школа, компетентнісна модель, саморозвиток, шкільна освіта, природничі дисципліни

Анотація

Сучасна ситуація в освіті відбиває реальну картину переходу до постіндустріального суспільства, цінністю якого є компетенція і компетентність. До недавнього часу, поняття компетенція і компетентність асоціювалися з вищою професійною осві-тою, де зародилися специфічні методи підготовки фахівців : заданий, проектний, контекстний та інші, орієнтовані на розвиток компетенцій і компетентності майбутніх фахівців. Реалізацією компетентностного підходу в загальноосвітній школі займалися і займаються багато учених-педагогів. Цей підхід є відгуком на мінливість соціуму. Прибічники компетентностного підходу в шкільній освіті вважають, що його реаліза-ція дозволить наповнити творчим особовим компонентом освітню діяльність того, що навчається і здолати відчуженість теоретичних знань від ефективної практичної реалізації.

Посилання

Biliakovska, O. (2017). Formuvannia kohnityvnoi kompetentsii maibutnikh vchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin [Formation of cognitive competence of future teachers of natural and mathematical disciplines]. In. E. V. Luzik, & O. M. Akmaldinova (Eds.), Aktualni problemy vyshchoi profesiinoi osvity Ukrainy [Actual problems of higher professional education of Ukraine]: materialy V Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 26-27). Kyiv: NAU [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky [Competent Approach in Contemporary Education: World Experience and Ukrainian Perspectives: A Library for Educational Policy]. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty [Developing a Competency Approach: Strategic Guidelines for the International Community]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky [Competent Approach in Contemporary Education: World Experience and Ukrainian Perspectives: A Library for Educational Policy] (S. 6-16). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Pototska, T. (2007). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv do metodychnoi tvorchosti [Preparing future teachers for methodical creativity]. Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences], 1, 179-184 [in Ukrainian].

Vitiuk, V. V. (2000). Rozvytok profesiino-osobystisnykh yakostei vchyteliv predmetnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Development of professional-personal qualities of teachers of subjects in the system of postgraduate education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Volodko, V. M. (2001). Osnovni komponenty zahalnopedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [The main components of the pedagogical preparation of the future teacher]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Seriia: Pedahohika i psykholohiia [Problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogy and Psychology]: zb. st. (Is. 3, 4.1, pp. 25-42). Kyiv [in Ukrainian].

Vyshivska, V. B. (2004). Kryterii i pokaznyky hotovnosti studentiv do konstruiuvannia navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv [Criteria and indicators of students 'readiness to design students' educational and cognitive activity]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia 16: Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky [Scientific journal of the National Pedagogical University. MP Dragomanov. Series 16: The Creative Personality of the Teacher: Problems of Theory and Practice], 1 (11), 243-248 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті