ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ГЕОМОРФОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ ТА ФАХІВЦІВ З НАУК ПРО ЗЕМЛЮ

Автор(и)

  • O. MASHCHENKO
  • L. BULAVA
  • N. BURCHИSH

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183238

Ключові слова:

система знань з навчальної дисципліни, «випереджуючі організатори», методи та прийоми систематизації знань у навчальному процесі, метод дидактичних тезаурусів, ідеографічний опис поняття, множинна репрезентація поняття, засоби наочності у навчанні

Анотація

Обґрунтовано комплекс дидактичних умов формування систем знань з фізико-географічних навчальних дисциплін у виші, з’ясовано різноманітність методів та прийомів систематизації матеріалу курсу у навчальному процесі, розроблена методика формування системи геоморфологічних знань у майбутніх учителів географії та фахівців з наук про Землю, розроблено зразки схем дидактичного тезауруса для курсу геоморфології та палеогеографії, розроблена система унаочнення для вивчення геоморфологічних знань.

Посилання

Vinokur, M. S., & Skuratovich, O. Ia. (1990). Listy opornykh signalov i strukturno-logicheskie skhemy na urokakh geografii [Sheets of reference signals and structural logic diagrams at geography lessons]: posobie dlia uchitelia. Kiev: Rad. Shkola [in Russian].

Dushina, I. V., & Ponurova, G. A. (1996). Metodika prepodavaniia geografii [Methodology of teaching geography]. Moskva: Moskovskii litcei [in Russian].

Zorina, L Ia. (1978). Didakticheskie osnovy formirovaniia sistemnosti znanii u starsheklassnikov [Didactic bases of formation of the system of knowledge in senior pupils]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Lerner, I. Ia., & Shakhmaev, N. M. (Eds.). (1992). Kakim byt uchebniku? Didakticheskie printcipy postroeniia [What is a textbook? Didactic Principles of Construction] (Pt. 1). Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Malafiik, I. V. (2005). Dydaktyka [Didactics]: navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakladiv. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Mashchenko, O. M. (2015). Heomorfolohiia. Ch.1. Reliefoutvorennia [Geomorphology. Part 1 Relief Formation]: navch. posib. Poltava: PNPU [in Ukrainian].

Mashchenko, O. M. (2016). Heomorfolohiia. Ch.2. Zonalni typy morfoskulptur sukhodolu [Geomorphology. Part 2 Zonal types of morphosculpture of the land]: navch. posib. Poltava: PNPU [in Ukrainian].

Nosenko, E. L. (1996). “Kartyna svitu” yak intehruiuchyi i humanizuiuchyi faktor v zmisti osvity ["The picture of the world" as an integrative and humanizing factor in the content of education]. Dnipropetrovsk: Vyd-vo DDU [in Ukrainian].

Onyshchuk, V. O. (1970). Uzahalnennia y systematyzatsiia znan uchniv [Generalization and systematization of students' knowledge]. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

MASHCHENKO, O., BULAVA, L., & BURCHИSH N. (2019). ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ГЕОМОРФОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ ТА ФАХІВЦІВ З НАУК ПРО ЗЕМЛЮ. Витоки педагогічної майстерності, (23), 149–153. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183238

Номер

Розділ

Статті