ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ГУМАНІТАРНО-ПРАВОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ

Автор(и)

  • V. PRILIPKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183246

Ключові слова:

майбутні інженери, зарубіжний досвід, правова компетентність, гуманітарно-правова підготовка, професійна правова культура інженера

Анотація

Проведено ретроспективний аналіз сучасного зарубіжного досвіду гуманітарно-правової підготовки майбутніх фахівців інженерних спеціальностей з урахуванням діючих вимог стандартів професійних кваліфікацій та визначеним переліком ключових професійних компетентностей. Встановлено (з орієнтацією на досвід Республіка Польща) залежність високої професійної компетентності інженерів від світоглядної (соціально-гуманітарної, нормативно-правової, управлінської) підготовки; доведено, що європейська модель ефективної сучасної освіти вимагає від фахівців інженерних спеціальностей зорієнтованості в цілому комплексі правових знань.

Посилання

Bobina, O. (2006). Teoriia ta praktyka humanitaryzatsii vyshchoi tekhnichnoi osvity: novyi etap i novi problemy [The theory and practice of humanitarian education of higher technical education: a new stage and new problems]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education in Ukraine], 2, 45-47 [in Ukrainian].

Borowska, A. (2004). Kształcenie dla przyszłości. Warszawa: Zak.

Combs, A. (1981). Humanistic education: Too tender for a toudh world? Kappan: Phi Delta.

Culen, G. R., & Volk, T. L. (2000). Effects of an extended case study on environmental behavior and associated variables in seventh- and eightgrade students. Journal of Enviromnental Education, 31, 9-15.

Gure, L. Pojęciowe podstawy komponentu metodologicznej szkolenia wielopoziomowego inżynierów. Retrieved from http://aeer.ru/files/ IO / m3 / art_7.pdf. 4-142.

Helfanova, D. (2009). Osoblyvosti fakhovoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Features of professional training of future engineers-teachers]. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Pedahohika [Scientific notes of TNPU them. V. Hnatyuk. Avg. Pedagogy], 3, 131-135 [in Ukrainian].

Ihnatiuk, O. A. (2010). Teoretychni ta metodychni osnovy pidhotovky maibutnoho inzhenera do profesiinoho samovdoskonalennia v umovakh tekhnichnoho universytetu [Theoretical and methodological principles of preparation of the future engineer for professional self-improvement in the conditions of a technical university]. (Extended abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Kyslova, M. (2013). Problemy kompetentnisnoho pidkhodu v inzhenernii osviti [Problems of competence approach in engineering education]. In T. O. Doronina (Ed.), Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly [Pedagogy of higher and secondary schools]: zb. nauk. prats (Is. 38, pp. 38-41). Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Kovalenko, E. Э. (2003). Metodyka professyonalnoho obuchenyia [Methodіса of professional training]. Kharkov: Shtrykh [in Russian].

Kovalenko, O. E. (2013). Pidhotovka inzheneriv-pedahohiv mahisterskykh prohram – yakoiu yii buty? [Training of engineers-teachers of master's programs - what should it be?]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy [The theory and practice of social systems management], 1, 99-105 [in Ukrainian].

Kuzmichenko, I. (2010). Formuvannia zmistu inzhenernoi osvity: retrospektyvnyi analiz [Formation of the contents of engineering education: a retrospective analysis]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of vocational education], 5, 164-172 [in Ukrainian].

Kiyashchenko, N. I. (2009). Sposoby i środki edukacji estetycznej. Warszawa.

Leshchenko, O. P. (2010). Formuvannia zahalnoi kultury inzhenernykh kadriv u protsesi humanitarnoi pidhotovky studentiv tekhnichnykh VNZ [Formation of the general culture of engineer personnel in the process of humanitarian training of students of technical universities]. Obrazovatelnyi protcess: vzgliad iznutri [The educational process: an inside look]: materialy IV Mezhdunar. nauch.-prakt. konf., (29-30 noiabria 2010 goda). Retrieved from www.confcontact.com/20102911/3_lesh.htm [in Ukrainian].

Miles, L. (2010). Liberal Arts in an Age of Technology.

Palchuk, M. (2011). Model profesiinoi osvity i navchannia u Polshchi [Model of vocational education and training in Poland]. Porivnialna profesiina pedahohika [Comparative professional pedagogy], 2, 101-111 [in Ukrainian].

Ponomarov, O. S. (2004). Lohika formuvannia humanitarno-tekhnichnoi elity v systemi novoi filosofii inzhenernoi osvity [The logic of the formation of the humanitarian and technical elite in the system of a new philosophy of engineering education]. Naukovi pratsi Mykolaivskoho derzh. hum. un-tu im. P. Mohyly. Ser.: Pedahohichni nauky [Scientific works of the Nikolaev state. rubber. to P. Graves. Ser .: Pedagogical Sciences], 36, 23, 40-51 [in Ukrainian].

Pyłka-Gutowska, E., & Tuszyńska, L. (2010). Zastosowanie nowatorskich metod nauczania i uczenia się w edukacji środowiskowej służących rozwiązywaniu problemów ekologicznych. Edukacja środowiskowa w społeczeństwie wiedzy (pp. 223-232). Warszawa: Wydział Biologii UW.

Savyna, A. K. (2010). Polsha: mezhdunarodnaia tematyka v soderzhanyy obshcheho obrazovanyia [Poland: International topics in general education]. Pedahohyka [Pedagogy], 2, 94-99 [in Ukrainian].

Serozhnykova, R. K. (2010). Analiz tendentsii profesiino-humanitarnoi pidhotovky maibutnoho inzhenera u zarubizhnomu dosvidi [Analysis of tendencies of professional humanitarian training of the future engineer in foreign experience]. Naukovi pratsi Donetskoho nats. tekhn. un-tu. Ser.: Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia [Scientific works of Donetsk Nat. tech. un-tu. Ser .: Pedagogy, Psychology and Sociology], 8, 116-123 [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2007). Realizatsiia standartiv profesiinykh kvalifikatsii: dosvid Respubliky Polshcha [Realization of standards of professional qualifications: experience of the Republic of Poland]. Naukovi pratsi MDHU im. P. Mohyly. Pedahohichni nauky [Scientific works of Moscow State University. P. Graves. Pedagogical Sciences], 75, 62, 22-26 [in Ukrainian].

Voidylo, Yan. (2017). Osoblyvosti humanitarno-svitohliadnoi pidhotovky inzhenernykh kadriv (Ukraino-Polskyi dosvid) [Features of humanitarian and ideological training of engineers (Ukrainian-Polish experience)]. (D diss.). Nats. ped. un-t imeni M. P. Drahomanova. Kyiv [in Ukrainian].

Vozniuk, O. M. (2006). Osoblyvosti vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u tekhnichnykh universytetakh [Features of studying humanitarian disciplines in technical universities]. Visnyk NTUU «KPI». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika [Bulletin of NTUU "KPI". Philosophy. Psychology], 1, 93-95 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. (2019). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/2145-19 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro profesiino-tekhnichnu osvitu” [Law of Ukraine “On Vocational Education”]. (2018). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/103/98-vr/ed20180725 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

PRILIPKO, V. (2019). ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ГУМАНІТАРНО-ПРАВОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ. Витоки педагогічної майстерності, (23), 168–173. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183246

Номер

Розділ

Статті