ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ЕКОЛОГІВ

Автор(и)

  • I. SOLOSHYCH

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183259

Ключові слова:

науково-дослідницька компетентність, майбутні фахівці-екологи, особистісно-орієнтований підхід

Анотація

У ході дослідження проаналізовано теоретичну й практичну розробленість проблеми особистісно-орієнтованого підходу до формування науково-дослідницької компетентності. Розкрито сутність понять «особистісно-орієнтоване навчання», «особистісно-орієнтований підхід». Розглянуто умови і методи організації навчального процесу при формуванні науково-дослідницької компетентності з позиції особистісно-oрієнтoванoгo підхoду. Визначено, що застосування розроблених інформаційно-пошукових систем та комп’ютерних засобів у навчальному процесі реалізують принципи науковості, професійної спрямованості, практичної значущості та створюють необхідні умови для реалізації індивідуального, диференційованого особистісного-орієнтованого підходу при формуванні науково-дослідницької компетентності.

Посилання

Bikov, V. Yu. (2009). Modeli organizatsiyi sistem vidkritoyi osviti [Models of organization of systems of open education]. Kyiv: AtIka [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M. I. (1997). Dukhovni tsinnosti v stanovlenni osobystosti hromadianyna [Spiritual values in the formation of the individual citizen]. Pedahohika i psykholohiia [Pedagogy and psychology], 1, 144-150 [in Ukrainian].

Hrynova, M. V. (2004). Pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka: Kurs lektsii: Navchalnyi posibnyk [Pedagogical Technologies: Theory and Practice: Lecture Course: Tutorial]. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Iakimanskaia, I. S. (2000). Tehnologiya lichnostno-orientirovannogo obucheniya v sovremennoy shkole [Technology student-centered learning in modern school]. Moskva: Sentyabr [in Russian].

Iakimanskaia, Y. S. (2005) Razrabotka tekhnolohy lychnostno-oryentyrovannoho obuchenyia [Development of technology-centered student-centered learning]. Voprosy psykholohyy [Psychology Issues], 2, 9-13 [in Russian].

Kachalova, L. P., Kachalov, D. V., & Kachalov, A. V. (2007). Lichnostno-orientirovannyiy podhod v obrazovanii: pedagogika lichnosti. Posobie k spetsk. [Personality-oriented approach in education: personality pedagogy. Allowance spetsk]. Shadrinskiy dom pechati [in Russian].

Kulyk, O. (2017). Osobystisno oriientovanyi pidkhid do navchannia yak chynnyk movlennievoho rozvytku uchniv [Personally oriented approach to learning as a factor in speech development of students]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka [The pedagogical process: theory and practice], 2, 114-119. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2017_2_21 [in Ukrainian].

Litvin, A. V. (2009). Informatsiyni tehnologiyi v konteksti formuvannya osvitnogo seredovischa [Information technology in the context of the formation of the educational environment]. Informatsiyno-telekomunikatsiyni tehnologiyi v suchasniy osviti : dosvid, problemi, perspektivi [Information and telecommunication technologies in modern education: experience, problems, perspectives: zb. nauk. prats (Vyp. 2, ch. 1. S. 86-90). Lviv: LDU BZhD. [in Ukrainian].

Maslou, A. (1982). Samoaktualyzatsyia [Self-actualization]. Psykholohyia lychnosty. Teksty [Psychology of Personality. Texts] (pp. 108-117). Moskva [in Russian].

Shvedchykova, I. Soloshych, I., & Tytiuk, V. (2017). Creating a Learning Information Retrieval System for Selection of Electromechanical Devices for Cleaning of Gas Emissions, Waste water and Solid. International Conference on modern electrical and energysys tems, 15-17 November (pp. 336-340), Kremenchuk.

Soloshych, I. (2018). Application of "sustainable development" computer program in development of scientific and research competence in the study of discipline "urban ecology". Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, VI (69), 36-39. Retrieved from www.seanewdim.com.

Sysoieva, S. O., & Sokolova, I. V. (2012). Problemy neperervnoi profesiinoi osvity: tezaurus naukovoho doslidzhennia: nauk. vydannia [Problems of Continuing Professional Education: Thesaurus of Scientific Research: sciences. edition]. Kyiv: ЕКМО [in Ukrainian].

Zeer, E. F. (1998). Lichnostno orientirovannoe professionalnoe obrazovanie [Personally oriented vocational education]. Ekaterinburg: Izdatelstvo UGPPU [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

SOLOSHYCH, I. (2019). ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ЕКОЛОГІВ. Витоки педагогічної майстерності, (23), 189–193. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183259

Номер

Розділ

Статті