ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗДИВУВАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183279Ключові слова:
авто дидактика, самоосвіта, здивування, зацікавленість, інтерес, актуалізований інтерес, рівень актуального інтересу, кваліметрія інтересуАнотація
Створення В. О. Курінським автодидактики як універсальної системи самоосвіти відкрило нові, невідомі на початок ХХ століття перспективи та можливості реалізації парадигми «Освіта впродовж життя. Освіту здобувають під час навчання, головним і центральним елементом якого є процес учіння. Необхідною передумовою для нього є розроблення і запровадження зв’язаної системи заходів з ініціювання і розвитку актуального інтересу. Детонатором зацікавленості та інтересу є здивування. У статті подається спроба вирішення питання актуалізації інтересу на основі організації здивування у навчальному процесі з дисципліни «Загальна хімія».
Посилання
Kurinskyi, V. O. (1991). Samoosvitni rozdumy [Self-educational reflections]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Kurinskyi, V. O. (2006). Ukrainska postpsykholohichna avtodydaktyka [Ukrainian post-psychological auto-didactics]. Kyiv: Vipol [in Ukrainian].
Maksymenko, S. D. (Ed.). (2000). Zahalna psykholohiia [General Psychology]: pidruchnyk dlia stud. vyshch. navch. zakladiv. Kyiv: Forum [in Ukrainian].
Romanuke, V. V. (2018). Interval uncertainty reduction via division-by-2 dichotomization based on expert estimations for short-termed observations. Journal of Uncertain Systems, 12, 1, 3–21.
Skyba, M. Ye., Kostohryz, S. H., & Krasylnykova, H. V. (2009). Monitorynh yakosti navchalnoho protsesu u vyshchomu zakladi osvity [Monitoring the quality of the educational process in a higher education institution]: monohrafiia. Khmelnytskyi: KhNU [in Ukrainian].
Tkachuk, H. S. (2017a). Avtodydaktychni peredumovy ta vazheli aktyvizatsii pozaaudytornoi samostiinoi roboty studentiv [Autodidactic prerequisites and levers for activating students' extracurricular independent work]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical discourse]: zb. nauk prats (Is. 22, pp. 170-176). Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Tkachuk, H. S. (2017b). Osoblyvosti orhanizatsiino-metodychnoho zabezpechennia systemy samoosvity [Features of organizational and methodological support of the system of self-education]. Naukovi zapysky. Seriia pedahohichni nauky [Proceedings. Series pedagogical sciences], СХХХV (135), 241-250 [in Ukrainian].
Tkachuk, H. S. (2017c). Tematychnyi tezaurus u systemi samoosvity [Thematic thesaurus in the system of self-education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia pedahohichni nauky [Origins of pedagogical skill. Series pedagogical sciences], 19, 333-341 [in Ukrainian].
Tsyba, V. T. (2002). Matematychni osnovy sotsiolohichnykh doslidzhden: kvalimetrychnyi pidkhid [Mathematical foundations of sociological research: qualimetric approach]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].