ДОСВІД РОБОТИ «ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ» ЯК ФОРМИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • O. KHODATSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183283

Ключові слова:

«Школа молодого вчителя», наставництво, вчитель-початківець, професійна адаптація, професійний розвиток, форми підвищення кваліфікації

Анотація

У статті представлено досвід роботи «Школи молодого вчителя», метою якої є допомога молодим фахівцям у їхньому професійному становленні, розв'язанні конкретних проблем методики викладання предмета; сприяння розвитку їх творчого та професійного потенціалу; ознайомлення із сучасними методами і технологіями навчання, перспективним педагогічним досвідом, психолого-педагогічними особливостями роботи з обдарованими учнями та дітьми з особливими потребами; формування спрямованості особистості молодого педагога на безперервне професійно-педагогічне самовдосконалення і, на цій основі, – вироблення власного педагогічного стилю роботи. Акцентовано увагу на проблемі наставництва в контексті діяльності «Школи молодого вчителя» як одній із форм підвищення кваліфікації, формування та розвитку педагогічної майстерності, творчої індивідуальності молодих учителів, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років.

Посилання

Kutsmand, K. (2011). Adaptatsiia molodoho vchytelia silskoi shkoly [Adaptation of the young teacher of the village school]. Ridna shkola [Native school], 4-5, 77-80 [in Ukrainian].

Oliynyk, V. V. (Ed.) (2012). Innovatsiini pidkhody do orhanizatsii naukovo-metodychnoi roboty z pedahohichnymy pratsivnykamy v umovakh kompetentnisno-zoriientovanoi osvity [Innovative approaches to organization of scientific and methodical work with pedagogical workers in conditions of competence-oriented education]. Rivne: PP Lapsyuk [in Ukrainian].

Semenog, O. M. (2019). Fenomen naukovoho nastavnytstva kriz pryzmu linhvopersonolohii [Phenomenon of scientific mentoring through the prism of lingvopsonology]. In H. I. Sotska, & M. P. Vovk (Eds.), Neperervna pedahohichna osvita XXI stolittia [Continuous pedagogical education of the XXI century]: zb. materialiv KhVI Mizhnar. pedahohichno-mystetskykh chytan pam’iati prof. O. P. Rudnytskoi (Is. 2 (14), pp. 29-34). Kyiv: Talkom [in Ukrainian].

Sukhomlinsky, V. O. (1998). Sto porad uchyteliu [One hundred tips to the teacher]. Kyiv: Soviet School [in Ukrainian].

Yelnikova, G. (2000). Sutnist adaptyvnoho upravlinnia, yoho zakonomirnosti i pryntsypy [The essence of adaptive control, its laws and principles]. In Nauka i suchasnist Nats. ped. un-tu im. M. P. Drahomanova [Science and modernity of the National ped un-th them MP Drahomanov] (Is. 2, pt. 1, pp. 69-78). Kyiv: Lohos [in Ukrainian].

Zhigailo, N. I. (2012). The role of the leader in shaping sociopsychological climate in the team [Rol kerivnyka u formuvanni sotsialno-psykholohichnoho klimatu v kolektyvi]. Scientific herald of Lviv State University of Internal Affairs [Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav], 2, 374-383 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

KHODATSKA, O. (2019). ДОСВІД РОБОТИ «ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ» ЯК ФОРМИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА. Витоки педагогічної майстерності, (23), 216–219. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183283

Номер

Розділ

Статті