УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.23.183294Ключові слова:
управління, компетентнісний підхід, компетентність, професійна компетентність, формування професійної компетентності, управління формуванням професійної компетентностіАнотація
У статті охараткеризовано поняття «управління», «компетентність», «компетентнісний підхід», «професійна компетентність». На основі здійсненого аналізу наукових праць щодо формування професійної компетентності у майбутніх керівників закладів освіти поглиблено знання про сутність професійної компетентності керівника закладу дошкільної освіти. За критеріями пріоритетної компетентності виділено два стилі управління й охарактеризовано два типи керівників: з переважною комунікативною компетентністю і з переважною предметною компетентністю.
Виокремлено головну мету управлінської діяльності керівника закладів дошкільної освіти в нових умовах розвитку освіти, яка полягає в створенні умов, що забезпечують зростання особистості керівника.
Посилання
Danylenko, L., Karamushka, L. (Eds.). (2003). Osvitnii menedzhment [Educational Management]: navch. posib. Kyiv: Shkilnyi svit [in Ukrainian].
Denysovets, T. M., & Denysovets, I. M. Idei liudynotsentryzmu v upravlinni zahalnoosvitnimy navchalnymy zakladamy [Ideas of human-centrism in the management of general educational institutions]. Retrieved from http://www.rusnauka.com/31_NNM_2013/Pedagogica/2_147981.doc.htm [in Ukrainian].
Denysiuk, L. I. Liudynotsentryzm yak osnova realizatsii suchasnykh upravlinskykh idei [Human-centrism as a Basis for the Implementation of Modern Management Ideas.]. Retrieved from http://portfolio-zolosit.ck.ua/pdf/seminars/2.pdf [in Ukrainian].
Drach, I. I. (2011). Kompetentnisnyi pidkhid yak kliuchovyi metodolohichnyi instrument pidhotovky maibutnikh vykladachiv vyshchoi shkoly [Competency approach as a key methodological tool for the preparation of future high school teachers]. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu [Theory and Methodology of Educational Management], 7. Retrieved from http://tme.umo.edu.ua/ [in Ukrainian].
Drach, I. I. (2013). Upravlinnia formuvanniam profesiinoi kompetentnosti mahistrantiv pedahohiky vyshchoi shkoly: teoretyko-metodychni zasady [Management of formation of professional competence of undergraduate students of higher education pedagogy: theoretical and methodological foundations]: monohrafiia. Kyiv: Dorado-Druk. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/6918/1/Upravlinna_formuvannyam_%284%29.pdf [in Ukrainian].
Khmil, F. I. (1995). Menedzhment [Management]: pidruchnyk. Kyiv: Vyshcha shk. [in Ukrainian].
Liashchuk, V. S. Upravlinnia rozvytkom tvorchoho potentsialu vykhovateliv DNZ na zasadakh liudynotsentryskoho pidkhodu [Managing the development of creative potential of DNZ educators on the basis of the human-centered approach]. Retrieved from http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/30.pdf [in Ukrainian].
Novikov, A M. (2006). Metodologiia obrazovaniia [Educational methodology]. Moskva: Egves [in Russian].
Shelar, S. M. Upravlinska kompetentnist yak chynnyk upravlinskoi maisternosti kerivnyka doshkilnoho navchalnoho zakladu [Managerial competence as a factor of managerial skill of the head of a preschool institution]. Retrieved from http://tme.umo.edu.ua/docs/Dod/2_2010/shelar.pdf [in Ukrainian].
Selevko, G. (2004). Kompetentnosti i ikh klassifikatciia [Competencies and their classification.]. Narodnoe obrazovanie [Public Education], 4, 138-143 [in Russian].
Sorochan, T. M. (2003). Profesiine upravlinnia suchasnoiu shkoloiu [Professional Management of the Modern School: Educ.]: navch. posib. Luhansk: Znannia [in Ukrainian].