КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ – ЗАПОРУКА УСПІХУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.184359Ключові слова:
мислення, критичне мислення, чинники критичного мислення, педагог, принципи критичного мислення, інтелектуальна гнучкістьАнотація
Аналізується поняття «критичне мислення», обґрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку критичного мислення у педагогів. Розглянуто властивості критичного мислення. Визначено основні ознаки критичного мислення. Доведено, що формування критичного мислення в освітян – це багатоаспектний, системний та тривалий процес переходу від догматичного типу мислення до критичного типу мислення особистості педагога.
Посилання
Avershyn, A. O., & Yakovenko, T. V. (2009). Formuvannia krytychnoho myslennia u studentiv inzhenerno-pedahohichnykh VNZ. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity: Zb. nauk. prats, 24-25, 134-145 [in Ukrainian].
Khachumian, T. I. (2005). Formuvannia krytychnoho myslennia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy informatsiinykh tekhnolohii (PhD diss.). Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi un-t im. H. S. Skovorody, Kharkiv [in Ukrainian].
Kozyra, V. M. (2017). Tekhnolohiia rozvytku krytychnoho myslennia u navchalnomu protsesi: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia vchyteliv. Ternopil: TOKIPPO [in Ukrainian].
Morochenkova, Y. A. (2005). Problemy i puti formirovaniia kriticheskogo myshleniia studentov universiteta. Problemy vysshego i srednego obrazovaniia, 6, 12-18 [in Ukrainian].
Pometun, O., & Pyrozhenko, L. (2004). Cuchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: naukovo-metodychnyi posibnyk. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Terno, S. (2013). Krytychne myslennia – serednovichna vidstalist? Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, XXXVII, 301-306 [in Ukrainian].