ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ВПРАВ У КОРЕКЦІЇ ПРОСОДИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.184363Ключові слова:
просодична сторона мовленняж діти дошкільного вікуж ігрова діяльністьж логопедичні ігриж мовленнєві порушенняж корекційно-виховна роботаАнотація
Розглянуто вплив ігрових прав на корекцію просодичної сторони мовлення у дітей дошкільного віку. Визначено поняття "просодика", "просодичний". Обґрунтовано необхідність використання під час корекційно--виховної роботи з дітьми з вадами мовлення, різні види ігор: дидактичні, рухливі, сюжетно-рольові, ігри-драматизації, ігри, для розвитку дрібної моторики. Доведено, що мовні ігри в логопедичній роботі сприяють: співдружності педагога з дитиною; активній увазі до мови; бажанню оволодіти тими чи іншими мовними навичками; руйнуванню старих і формуванню нових навичок мовлення; застосуванню нових мовних навичок у повсякденному житті.
Посилання
Dehtyarenko, T. V., Ivanova, O. S., & Tubychko, YU. O. (2008). Kompleks neiropsykholohichnoho obstezhennia, adaptovanyi dlia ditei doshkilnoho viku, dlia vyznachennia stanu psykhomotoryky, pertseptyvno-kohnityvnykh funktsii i movlennievoho rozvytku [The complex of neuropsychological examination, adapted for preschool children, to determine the state of psychomotor, perceptive-cognitive functions and speech development]. Nauka i osvita, 6, 42-45 [in Ukrainian].
Khvattsev, M. E. (2000). Logopedicheskaia rabota s detmi doshkolnogo vozrasta [Speech work with children of preschool age]. In Alekseeva, M. M., & Yashyna, V. Y. (comp.). Khrestomatiia po teorii i metodike razvitiia rechi detei doshkolnogo vozrasta. Moskva [in Russian].
Krutiy, K. L. (2003). Metodyka provedennia indyvidualnykh zaniat z movlennievo-pasyvnymy ditmy doshkilnoho viku. [Methodology of conducting individual classes with speech-passive children of pre-school age]. Zaporizhzhia: LIPS Ltd [in Ukrainian].
Lutsan, N. I. (2008). Rozvytok movlennia ditei v ihrovii diialnosti [Development of children's speech in gaming activities]. Ivano-Frankivsk: VDV TSIT [in Ukrainian].
Lutsan, N. I., & Bohush, A. M. (2012). Movlennievo-ihrova diialnist doshkilnykiv: movlennievi ihry. Sytuatsii, vpravy [Speech-game activity of preschool children: speech games. Situations and Exercises]. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Vygotskii, L. S. (1966). Igra i ee rol v psikhicheskom razvitii rebenka [The game and its role in the mental development of the child]. Voprosy psikhologii, 6, 62-68 [in Russian].
Zolotoverkh, V. (2004). Ihroterapiya yak zasib podolannya porushenʹ u ditey z osoblyvostyamy psykhofizychnoho rozvytku [Game therapy as a means of overcoming disorders in children with peculiarities of psychophysical development]. Defektolohiya, 4, 18-22 [in Ukrainian].