ОСОБЛИВОСТІ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОЇ СКЛАДОВОЇ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185272Ключові слова:
лексико-граматична складова мовлення, діти із загальним недорозвитком мовлення, лексичні помилки, граматичні помилкиАнотація
У статті обгрунтовано актуальність вивчення лексичної та граматичної складових мовлення у дітей. Розглянуто онтогенез та закономірності формування лексичних та граматичних умінь і навичок у дітей із загальним недорозвитком мовлення. Розкрито особливості засвоєння слів та їх значень дітьми із загальним недорозвитком мовлення. Схарактеризовано особливості становлення лексико-семантичних полів у дітей даної категорії. Представлено етапи формування граматичної складової мовлення у дітей. Визначено типові помилки у формуванні лексико-граматичної складової мовлення у дітей із порушеннями мовлення.
Посилання
Kozyireva, O. A., & Dubeshko, N. B. (2005). Formirovanie leksiko-grammaticheskih sredstv yazyika i razvitie svyaznoy rechi: starshaya gruppa doshkolnyih spetsializirovanyih (korrektsionnyih) obrazovatelnyih uchrezhdeniy: posobie dlya logopeda. Moskva: VLADOS [in Russian].
Krotkova, A. V., & Drozdova, E. N. (2004). Osobennosti formirovaniya leksiko-grammaticheskogo stroya rechi u doshkolnikov s obschim nedorazvitiem rechi III urovnya. Logoped,1, 26-34 [in Russian].
Marchenko, I. S. (2006). Formuvannia pochatkovykh form dialohu u ditei iz zahalnym nedorozvynenniam movlennia. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho DU. Seriia sotsialno-pedahohichna, 6, 176-178 [in Ukrainian].
Sobotovych, Ye. F. (2005). Formuvannia semantychnoi struktury slova u ditei iz vadamy movlennievoho rozvytku. Teoriia i praktyka suchasnoi lohopedii: zbirnyk naukovykh prats, 2, 3-16 [in Ukrainian].
Trofymenko, L. I. (2010). Formuvannia syntaksychnoi storony movlennia u doshkilnykiv iz zahalnym nedorozvytkom movlennia. Ukrainskyi lohopedychnyi visnyk: zb. nauk. Prats, 1, 91-107 [in Ukrainian].