ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • O. FENTSIK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185296

Ключові слова:

професійна підготовка, читацька компетентність, літературознавча компетентність, методична компетентність, критерії готовності, модель підготовки, учитель початкових класів, учні молодшого шкільного віку, літературне читання, мистецтво слова

Анотація

У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування читацької компетентності молодших школярів. У процесі дослідження проблеми  використано методи аналізу і синтезу, порівняння, методи опитування, педагогічне спостереження. Розкрито сутність поняття «читацька компетентність», визначено, що формування читацької компетентності учнів початкової загальної освіти - це складний, цілеспрямований поетапний процес становлення дитини-читача. Досліджено, що модель підготовки майбутніх учителів початкових класах формування читацької компетентності учнів повинна включати як літературознавчу з основами опрацювання медіатекстів, так і методичну складові, які в комплексі є професійним інструментом організації читацької діяльності учнів, а також схарактеризовано зміст літературознавчої й методичної компетентності майбутнього вчителя початкових класів.

Посилання

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/87- 2018-п

Fentsyk, O. M. (2018). Formuvannia chytatskoi kompetentnosti zdobuvachiv pochatkovoi osvity: analiz khudozhnoho tekstu. Pedahohichni nauky: zbirnyk naukovykh prats. Kherson: KhDU, LXXXIІ, 81-85 [in Ukrainian].

Martynenko, V. O. (2013). Struktura i zmist chytatskoi kompetentnosti molodshykh shkoliariv. Zbirnyk naukovykh prats: Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Kamianets-Podilskyi, XV, 145-151[in Ukrainian].

Savchenko, O. (2017). Mizhpredmetni zviazky yak resurs realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu na urokakh literaturnoho chytannia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2, 48-57[in Ukrainian].

Savchenko, O. Typova osvitnia prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi- shkoli/kerivnitstvom-oya-savchenko

Vakulenko, T. S., Lomakovych, S. V., & Tereshchenko, V. M. (2017). PISA: chytatska hramotnist. Kyiv: UTsOIaO [in Ukrainian].

Voyushina, M. P., Kislinskaya, S. A., Lebedeva E. V, & Nikolaeva, I. R. (2013). Metodika obucheniya literaturnomu chteniyu. 2-e izd., ispr. Moskva: Akademiya[in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-07

Як цитувати

FENTSIK, O. (2018). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ. Витоки педагогічної майстерності, (22), 203–207. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.22.185296

Номер

Розділ

Статті