ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРАКТИКУМУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194601Ключові слова:
технологічний практикум, навчальна дисципліна, навчальна програма, вітчизняний досвід, трудове навчання, технологіїАнотація
У статті проаналізовано досвід вивчення дисципліни «Технологічний практикум» у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Обґрунтовано, що вивчення «Технологічного практикуму» забезпечує міцний зв’язок між теоретичними знаннями студентів і їх практичною предметно-перетворювальною діяльністю. Встановлено міжпредметні зв’язки «Технологічного практикуму» з прикладними дисциплінами, які сприяють розвитку технічних творчих здібностей.
Розкрито основні завдання, які передбачає курс вивчення «Технологічного практикуму», зокрема: формування у майбутнього вчителя трудового навчання знань та вмінь необхідних для проведення уроків у школі; виховання добросовісного ставлення до праці, трудолюбства та дбайливості; навчитися розробляти та використовувати технічну документацію на вироби, що виготовляються для реалізації проектно-технологічної діяльності; розвиток творчих здібностей студентів; ознайомлення студентів із сучасними високопродуктивними способами обробки конструкційних матеріалів і організацією праці у навчальних майстернях.
Посилання
Khorunzhyi, V. I. (2001) Praktykum v navchalnykh maisterniakh z metodykoiu trudovoho navchannia [Practical course at educational workshops with methodics of labor education]. Ternopil: Aston [in Ukrainian].
Mehem, Ye. I. & Deshchenko, O. M. (2015) Tvorcha diialnist vykladachiv i studentiv u proektno-tekhnolohichnii pidhotovtsi [The creative activity of teachers and students in technological and project education]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka [Bulletin of Hlukhiv Oleksandr Dovzhenko National Pedagogical University], 29, 207-213 [in Ukrainian].
Ptashnik, L. I. (2008) Osnovni chynnyky profesiinoho stanovlennia maibutnoho vchytelia trudovoho navchannia [The main components of professional development of vocational education teacher to be]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu. Seriia pedahohichna. Innovatsii v navchanni fizytsi ta dystsyplin tekhnolohichnoi osvitnoi haluzi: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Collected research works of Kamianets-Podilskyi National University. Educational series. The innovations in physics and technological subjects education: international and domestic experience], 14, 93-96 [in Ukrainian].
Ptashnik, L. I. (2008) Proektno-tekhnolohichna diialnist studentiv na zaniattiakh v navchalnykh maisterniakh [Project and technological activity of the students at educational workshops]. Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky [Collected research works. Educational sciences], 48, 309-314 [in Ukrainian].
Syvashchenko, S. I. (2014) Osvitnie seredovyshche formuvannia kultury pratsi v maibutnikh uchyteliv tekhnolohii u protsesi profesiinoi pidhotovky [Educational environment of the formation of labor culture of technologies teachers to be in process of professional education]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: Pedahohichni nauky [Scientific papers of Berdiansk State Pedagogical University. Ser.: Educational sciences], 3, 254-261 [in Ukrainian].
Tkachuk, S. I. (2011) Praktychna pidhotovka maibutnikh vchyteliv tekhnolohii yak komponent hotovnosti yikh do formuvannia v uchniv tekhnolohichnoi kultury [Practical education of technologies teachers to be as a component of their availability for the formation of technological culture of the pupils]. Retrieved from http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/1285 [in Ukrainian].
Tkhorzhevskyi, D. O. (2000) Metodyka trudovoho ta profesiinoho navchannia: pidruchnyk. Chastyna I. Teoriia trudovoho navchannia [Methodics of labor and professional education: textbook. Part 1. Theory of labor education]. Kyiv: RNNTs “DINIT” [in Ukrainian].