МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ: НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Y. GNATENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194605

Ключові слова:

майбутні економісти, професійна підготовка, міжкультурна компетентність, компетентнісно-культурологічний підхід

Анотація

У статті на засадах ідей і положень компетентнісного, культурологічного й системного наукових підходів визначено сутність, зміст та організаційно-педагогічні умови формування міжкультурної компетентності студентів-економістів під час навчання іноземних мов у закладах вищої освіти, проаналізовано загальні наукові позиції щодо специфіки такої компетентності, обставин її виникнення та можливостей формування і розвитку викладачами в студентів економічних спеціальностей. Базовим у структурі  процесу формування міжкультурної компетентності майбутніх економістів виокремлено викладання іноземних мов, яке забезпечує фахівцям усвідомлення співвідношення і взаємозалежності між різними культурними й економічними ознаками комунікантів на засадах загальнолюдської культури, толерантності, діалогу.

Доведено, що культурологічно-компетентнісний підхід до вирішення проблеми містить широкі дидактичні та методичні можливості для забезпечення формування у майбутніх економістів готовності до професійної діяльності у світовому соціокультурному середовищі, яке постійно змінюється.

Посилання

Bennett Christine, I. (1990). Comprehensive multicultural education: theory and practice. Boston: Allyn and Bacon.

Bykonia, O. (2006). Navchannia maibutnikh ekonomistiv dilovykh usnykh ta pysemnykh perehovoriv anhliiskoiu movoiu [Training future economists in business oral and written negotiations in English]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Byram, M., Zarate, G. (1991). Investigating Cultural Studies in Foreign Language Teaching. Clevedon, Philadelphia.

Danyshenko, O. S. (2012). Sutnist ta osoblyvosti formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti [The essence and features of the formation of intercultural competence]. Ekonomika ta derzhava [Economy and the state], 12, 141-144 [in Ukrainian].

Everet,t M. & Rogers, Thomas, M. (1999). Steinfatt. Intercultural Communication.

Kovalenko, O. (2015). Kulturolohichnyi pidkhid pry formuvanni mizhkulturnoi kompetentnosti v protsesi vyvchennia inozemnykh mov studentamy-ekonomistamy [Cultural Approach to Formation of Intercultural Competence in the Study of Foreign Languages by Economics Students]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Filolohiia [Scientific Bulletin of the International Humanities University. Series: Philology], 15, 1, 170-172 [in Ukrainian].

Kornilova, A. (2005). Kliuchovi kvalifikatsii kompetentnosti osobystosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh Nimechchyny [Key qualifications of personality competence in German higher education institutions. Shliakh osvity [The path of education], 3, 18-22 [in Ukrainian].

Knapp, K., & Potthoff, A. (1990). Interkulturelle Kommunikation. Zeitschrift fur Fremdsprachenforschung, 1, 83.

Kuz'mina, L. (2001). Sovremennye kul'turovedcheskie podhody k obucheniju inostrannym jazykam [Contemporary Cultural Studies Approaches to Learning Foreign Languages]. Vestnik VGU. Serija: Lingvistika i mezhkul'turnaja kommunikacija [Bulletin of the Voronezh State University. Series: Linguistics and Intercultural Communication], 2, 108-117 [in Russian].

Macumoto, Djevid. (2003). Psihologija i kul'tura [Psychology and culture]. 12-e izd. Retrieved from http://krotov.info/lib _sec/13_m/maz/umoto_0.htm [in Russian].

Neustroieva, H. (2010). Rol profesiinoho spriamuvannia pid chas vykladannia inozemnoi movy v VNZ [The role of professional orientation in foreign language teaching at universities]. Nauka i tehnologii: shag v budushhe – 2010 [Science and Technology: Step into the Future - 2010]: materialy nauk.-prak. konf. Retrieved from http//konferency`ya.com.ua/files/image/scientific_conference_24/zbornik_nauchnih_dokladov_24_5.pdf [in Ukrainian].

Novikova, O. S. Mezhkul'turnaja kompetentnost' v globalizirujushhemsja mire [Intercultural competence in a globalizing world]. Retrieved from http://www.bazaluk.com/conference/193/comments.htm/ [in Russian].

Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost' v sovremennom obshhestve: vyjavlenie, razvitie i realizacija [Competence in modern society: identification, development and realization]. Moskva: Kogito Centr [in Russian].

Sadohin, A. P. (2008). Kompetentnostnyj podhod v dialoge kul'tur: sushhnost' i bazovye pokazateli [Competence approach in dialogue of cultures: essence and basic indicators]. Mezhkul'turnyj i mezhreligioznyj dialog v celjah ustojchivogo razvitija [Intercultural and interreligious dialogue for sustainable development]: materialy mezhdunar. konf. (pp. 251-255). Moskva: Izd-vo RAGS [in Russian].

Sadohin, A. P. (2007). Mezhkul'turnaja kompetentnost': ponjatie, struktura, puti formirovanija [Intercultural competence: concept, structure, ways of formation]. Social'nye kommunikacii [Social communication], X, 1. Retrieved from http://www.twirpx.com/file/678095/ [in Russian].

Zhebrovskoho, B., & Vashchenko, L. (Eds.). (2000). Profesiina etyka vchytelia: chas i vymohy [Professional ethics of the teacher: time and requirements]: materialy kruhloho stolu. Kyiv: RVTs KPDIu [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

GNATENKO, Y. (2019). МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ: НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Витоки педагогічної майстерності, (24), 53–57. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194605

Номер

Розділ

Статті