МАТЕРІАЛЬНА БАЗА НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА – УМОВА ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ КРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194829Ключові слова:
матеріальна база школи, природовідповідне навчальне середовище, модель освіти «Довкілля», кабінет інтегрованого курсу, цілісний світогляд учнів, кабінету цілісного світоглядуАнотація
У статті розглянуто роль матеріальної складової навчального середовища цілісної освіти ХХІ ст. та його вплив на формування продуктивності праці учнів загальноосвітньої школи, а також досвід упровадження в школі «Довкілля» продуктивного навчання дітей безпосередньо на уроках серед природи, через систематичне проведення яких реалізується методологія сучасної освіти, філософія екологічного реалізму, основна ідея якої полягає в тому, що істинність знань школярів про дійсність вони пізнають лише в безпосередній взаємодії з довкіллям.
Посилання
Huz, K. Zh. (2004). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia v uchniv tsilisnosti znan pro pryrodu [Theoretical and methodological foundations of the formation of students' integrity of knowledge about nature]. Poltava: Dovkillia-K [in Ukrainian].
Ilchenko, O. H. (2004). Metodychni rekomendatsii do orhanizatsii kabinetu dovkillia [Guidelines for the organization of the environment cabinet]. Poltava: Dovkillia-K [in Ukrainian].
Ilchenko, O. H. (2019). Kabinet tsilisnoho svitohliadu v starshii shkoli [Office of holistic outlook in high school]. In V. R. Ilchenko (Ed.), Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity [Technology content integration education]: zb. nauk. pr. (Is. 11, pp. 132-137). Poltava: POIPPO [in Ukrainian].
Ilchenko, V. R., Huz, K. Zh., Zeliuk, V. V, & Liashenko, A. Kh. (2008). Proekt modeli shkoly maibutnoho “Liudyna i dovkillia” [The model project of the school of the future “Man and the environment”]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of the modern teacher], 7-8, 61-67 [in Ukrainian].
Ilchenko, V. R. (Red.). (2019). Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity [Technology content integration education], zb. nauk. pr. Vseukr. kruhloho stolu «Intehratsiia zmistu osvity v profilnii shkoli». Is. 11. Poltava: ASMI [in Ukrainian].
Kushnir, A. M. (2012). Glavnyi defekt rossiiskogo obrazovaniia, ili Zachem nuzhny proizvodstvennye tekhnoparki i detsko-vzroslye obrazovatelnye proizvodstva v shkole? [The main defect of Russian education, or Why do we need industrial technoparks and child-adult educational production at school?]. Narodnoe obrazovanie [Public education], 11, 11-18 [in Russian].
Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [The content of school education in the countries of the European Union: theory and practice (second half of XX - beginning of XXI century)]: monohrafiia. Kyiv: Bohdanova A.M. [in Ukrainian].
Weizsaecker, E., & Wijkman, A. Rimskii klub, iubileinyi doklad. Verdikt: «Staryi Mir obrechen. Novyi Mir neizbezhen!» («Come On!») [Club of Rome, anniversary report. Verdict: “The Old World is doomed. A new world is inevitable! ” («Come On!»)]. Retrieved from https://matveychev-oleg.livejournal.com/6653054.html] [in Russian].